Brev:
7 mdr og sover mange lure
20. september 2019
Alder:
7 mdr.
7 mdr og sover mange lure
Hej Helen,
Jeg har tidligere skrevet til dig vedr min søn og søvn. Tak for dit gode svar, hvor vi især har brugt det med tidspunkter for måltiderne til noget.
Ift hans søvn kan jeg dog på ingen måde holde ham vågen så længe, som du forslår. Han sover stadig fire små lure om dagen - oftest på 40 minutter. Jeg putter ham ikke ved et enkelt gab, men simpelthen når han er utilfreds og gnider sig meget i øjnene. Jeg triller barnevognen i 10 minutter ca. Egentlig er jeg ok med, at det er sådan, men han er noget urolig og utilfreds hele dagen igennem. Om det er alderen, der ved jeg ikke? Han spiser godt, pludrer, griner men er ikke den hurtigste motorisk. Han er først nu begyndt at ville ligge på maven i længere tid af gangen. Igen så vil jeg kun arbejde med det, hvis det er problematisk. Som sagt er vores eneste “problem” at han er lidt sur :-) (når han er træt som er max max halvanden time efter han er vågnet).
Hans rytme ser nogenlunde sådan her ud men varierer lidt i tidspunkter:
- vågner mellem 5 og 6 og tilbydes flaske
- Nogle gange morgen grød med frugtmos kl 6 - 6.30, hvis ikke han er for træt.
- Puttes allerede igen mellem 6 og 7
- 40 minutter efter grød med frugtmos
- 9: falske og lur på 40 minutter
- hvis luren er faldet lidt senere end 9 får han her grøntsagsmos og ellers venter vi til lidt senere
- 11.30 senest: flaske og lur
- ved 12 tiden grøntsagsmos
- 13.30: lur
- 15.30: flaske og lur
- 17:30: grøntsagsmos, kartoffelmos/pasta og kød
- 18:30: godnat
- 21:30/22.00: flaske
- 02/03: flaske
Vi ligger meget på maven med ham i hans vågne tid, synger, laver gemmeleg, vi går til sang, baby svøm og den slags. Han bliver altså stimuleret både mentalt og fysisk vil jeg mene.
Skal vi gøre noget om? Mere/mindre flaske/mad? Som sagt så trives vi egentlig fint i denne rytme, men vil gerne have et lidt gladere barn :-)
Tak!