7 mdr og sover mange lure

20. september 2019

Kategori:
Alder:
7 mdr.

7 mdr og sover mange lure

Hej Helen,

Jeg har tidligere skrevet til dig vedr min søn og søvn. Tak for dit gode svar, hvor vi især har brugt det med tidspunkter for måltiderne til noget.

Ift hans søvn kan jeg dog på ingen måde holde ham vågen så længe, som du forslår. Han sover stadig fire små lure om dagen - oftest på 40 minutter. Jeg putter ham ikke ved et enkelt gab, men simpelthen når han er utilfreds og gnider sig meget i øjnene. Jeg triller barnevognen i 10 minutter ca. Egentlig er jeg ok med, at det er sådan, men han er noget urolig og utilfreds hele dagen igennem. Om det er alderen, der ved jeg ikke? Han spiser godt, pludrer, griner men er ikke den hurtigste motorisk. Han er først nu begyndt at ville ligge på maven i længere tid af gangen. Igen så vil jeg kun arbejde med det, hvis det er problematisk. Som sagt er vores eneste “problem” at han er lidt sur :-) (når han er træt som er max max halvanden time efter han er vågnet).

Hans rytme ser ...

Annonce

... nogenlunde sådan her ud men varierer lidt i tidspunkter:

- vågner mellem 5 og 6 og tilbydes flaske
- Nogle gange morgen grød med frugtmos kl 6 - 6.30, hvis ikke han er for træt.
- Puttes allerede igen mellem 6 og 7
- 40 minutter efter grød med frugtmos
- 9: falske og lur på 40 minutter
- hvis luren er faldet lidt senere end 9 får han her grøntsagsmos og ellers venter vi til lidt senere
- 11.30 senest: flaske og lur
- ved 12 tiden grøntsagsmos
- 13.30: lur
- 15.30: flaske og lur
- 17:30: grøntsagsmos, kartoffelmos/pasta og kød
- 18:30: godnat
- 21:30/22.00: flaske
- 02/03: flaske

Vi ligger meget på maven med ham i hans vågne tid, synger, laver gemmeleg, vi går til sang, baby svøm og den slags. Han bliver altså stimuleret både mentalt og fysisk vil jeg mene.

Skal vi gøre noget om? Mere/mindre flaske/mad? Som sagt så trives vi egentlig fint i denne rytme, men vil gerne have et lidt gladere barn :-)

Tak!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Sexliv

Der er meget forskelligt hvornår både kvinden og manden har lyst til at genoptage sexlivet efter en fødsel. For nogle par går der mange måneder før de begge er parate.

Mange tror at det kun er kvinden der skal være parat, fordi det jo er hende der har født, men mænd der har oplevet deres kone føde og har set barnet komme ud af vagina, kan også have svært ved at genoptage sexlivet.

Efter fødslen er kvindes hormonbalance anderledes, end før hun blev gravid, og en...

Læs mere i Babylex

Sushi til børn

Børn må gerne få sushi - men der er nogle ting du skal overveje:

- Fisken der bruges skal have været frosset ned til - 20 grader i mindst 24 timer. Der kan forekomme parasitter i fisk og disse dræbes ved frysning.

- Sushien skal fremstilles under hygiejniske forhold. Den bør spises samme dag som den er lavet og køber du den færdigpakket skal du være opmærksom på korrekt opbevaringstemperatur og holdbarhedsdato.

- Børn under 3 år må højst spise 25...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Jeg havde i en periode lidt problemer med at amme og var egentlig ved at smide håndklædet i ringen, men Helen sagde de rigtig ting som gjorde at jeg fortsatte og det er jeg rigtig glad for i dag ...

Camilla Martin