Brev:
Uenighed om putning 13 mdr.
11. august 2019
Alder:
13 mdr.
Uenighed om putning 13 mdr.
Kære Helen.
Vi har det sidste halve år bokset med vores datters søvn om natten, men nu er det langsomt ved at blive lidt bedre, så hvis hun vågner om natten er det kortvarigt hvor hun rejser sig op, og så kan vi som regel blot læggen hende ned igen og så sover hun videre.
Hun får 2 flasker i løbet af døgnet. Én flaske, når hun bliver puttet til nat, hvor hun drikker 100-140 ml. og drømmeflaske ved 23-tiden pt. 100 ml (som vi er ved at trappe ud af, ved at give mindre og mindre).
Hun sover i sin egen seng inde i vores soveværelse, hvilket hun altid har gjort.
Putteritual
- Ny ble
- Nattøj
- Børste tænder
- Flaske liggende i vores seng med en af os ved siden af
- Kommer over i sin egen seng
- Godnatsang med lidt kærtegn
- Der bliver sagt godnat
- Vi bliver i rummet men lægger os på sengen ved siden af med ryggen eller siden til hende.
- Hun mosler lidt rundt og falder så i søvn, men ofte rejser hun sig op og vi lægger hende ned og siger godnat igen, ikke andet. Dette kan hun gøre 2-7 gange men falder efterhånden i søvn selv. Når hun rejser sig op siger hun nogle gange noget og kan småklynke, men hun stor-græder ikke.
Nu til vores uenighed. Hendes far mener ikke at det kan være rigtigt at vi skal blive derinde og han mener at vi blot skal gå fra hende selvom hun bliver mega ulykkelig. Han sætter sig fx i sofaen i stuen med åben dør ind til soveværelset så hun kan se ham, og så mener han ikke at hun fx kan være bange for at vi forlader hende da hun jo kan se ham, hvis hun rejser sig op i sengen, men hun hylede i vilden sky og blev ved trods hun kunne se ham 4 meter væk inde i stuen.
Jeg er enig med ham i, at hun selvfølgelig skal lære at falde i søvn selv uden at vi er ved hendes side, men for mig er det jo en kæmpe sejr at hun kan falde i søvn selv i sin egen seng, dog med en af os liggende i sengen ved siden af for det kunne hun ikke for nogle måneder siden.
Så vi er enige om målet men ikke vejen dertil. Han er ude i en kold tyrker, hvor jeg synes det virker alt for barsk og er nervøs for om det kan ødelægge det hele og gøre hende utryg. (Jeg tænker især på at hun netop er begyndt at sove mere sammenhængende og hvis hun vågner er hun nem at få til at sove videre)
Venlig hilsen
S.