Brev:
Blefri i 6 mdr og tisser nu i bukserne
10. januar 2023
Alder:
3 år, 5 mdr.
Blefri i 6 mdr og tisser nu i bukserne
Kære Helen,
Vores store dreng på 3,5 år trives rigtigt godt, dog er der opstået et problem siden jul.
A blev blefri (om dagen) for 6 mdr siden, og om natten for 4 mdr siden. Antal uheld siden, kan tælles på en hånd - det har bare gået rigtigt godt.
Vi har haft faste rutiner for at tisse af, og han har altid været god til at sige til i tid - indtil for 3 uger siden.
Vi har været på barselsferie i USA og haft en rigtigt fin tur. Men derover, omkring jul oplever vi at A holder sig meget længe når han skal tisse, hvilket resulterer i at han skal løbe ud på toilettet for at nå det.
Den sidste lille uges tid oplever vi at han skal løbe meget oftere på toilettet, og får akut indsættende stærk tissetrang - og der kommer ofte et par dråber i underbukserne. I nat tissede han i sengen, og han tissede også i bukserne i børnehaven.
Jeg tænker selv at han på en måde har gået og holdt sig lidt for meget og fået lidt overaktiv blære, men jeg vil høre om du har erfaring med lignende tilfælder, og i så fald hvordan vi takler det?
Han har ingen klager i forbindelse med vandladning (ingen svie, smerte eller mavepine), ingen feber eller andre tegn til blærebetændelse.
Hans væskeindtag er det samme som det altid har været.
Vi ringer og hører lægen i morgen før at høre hvad de siger, men jeg har som sagt indtrykket af at det ikke er “medicinsk”.
Venlig hilsen
Johanna