Blefri i 6 mdr og tisser nu i bukserne

10. januar 2023

Kategori:
Alder:
3 år, 5 mdr.

Blefri i 6 mdr og tisser nu i bukserne

Kære Helen,

Vores store dreng på 3,5 år trives rigtigt godt, dog er der opstået et problem siden jul.
A blev blefri (om dagen) for 6 mdr siden, og om natten for 4 mdr siden. Antal uheld siden, kan tælles på en hånd - det har bare gået rigtigt godt.
Vi har haft faste rutiner for at tisse af, og han har altid været god til at sige til i tid - indtil for 3 uger siden.

Vi har været på barselsferie i USA og haft en rigtigt fin tur. Men derover, omkring jul oplever vi at A holder sig meget længe når han skal tisse, hvilket resulterer i at han skal løbe ud på toilettet for at nå det.
Den sidste lille uges tid oplever vi at han skal løbe meget oftere på toilettet, og får akut ...

Annonce

... indsættende stærk tissetrang - og der kommer ofte et par dråber i underbukserne. I nat tissede han i sengen, og han tissede også i bukserne i børnehaven.

Jeg tænker selv at han på en måde har gået og holdt sig lidt for meget og fået lidt overaktiv blære, men jeg vil høre om du har erfaring med lignende tilfælder, og i så fald hvordan vi takler det?

Han har ingen klager i forbindelse med vandladning (ingen svie, smerte eller mavepine), ingen feber eller andre tegn til blærebetændelse.
Hans væskeindtag er det samme som det altid har været.
Vi ringer og hører lægen i morgen før at høre hvad de siger, men jeg har som sagt indtrykket af at det ikke er “medicinsk”.

Venlig hilsen
Johanna

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

Annonce

Viden om børn:

Omsorgsdage

Omsorgsdage er dage, hvor du med fuld løn kan holde fri sammen med dit barn.

Er du offentligt ansat, og er du blevet forælder efter den 1. oktober 2005, har du ret til 2 årlige omsorgsdage per barn. Retten gælder fra og med fødselsåret og til og med det år, hvor barnet fylder 7 år.

Hvis du er ansat i en privat virksomhed, vil det fremgå af din overenskomst, kontrakt eller lignende, om du har ret til omsorgsdage.

Læs mere i Babylex

Smile

Der er ikke noget bedre end at få et smil fra sit barn!

Allerede få timer efter fødslen ligger barnet og kigger på sine omgivelser og på mor og far. I et sådan øjeblik kan man godt opleve sit barn smile. Det er dejligt, men er dog endnu ikke det bevidste smil.

Først når barnet er ca 6 uger gammelt kan man opleve det mere bevidste smil, hvor det er synet af mor, far, storesøsters ansigt, som får lillebror til at smile.

Jo mere du kan smile, pludre og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Selvom jeg kun har sendt dig to spørgsmål, så kan jeg allerede mærke glæden og roen ved at jeg kan skrive til dig.

Tusind tak!
Hilsen mor til dreng på 7 måneder