Brev:
Afføring om natten - 3 år, 3 mdr.
21. november 2022
Alder:
3 år, 3 mdr.
Afføring om natten - 3 år, 3 mdr.
Hej Helen
Vi har en skøn datter på 3 år og 3 måneder, som blev blefri her i efterårsferien om dagen.
Det eneste vi bøvler med er, at hun har afføring om natten. Dette har hun haft siden hun var 1,5 år, så det er stået på længe.
Hendes bleer er tørre om natten, så vi tænker hun også er klar på at smide bleen der, men vi aner ikke hvordan vi kan få hende til at have afføring om dagen på toilettet.
I børnehaven går hun fint på toilettet og tisser, men hun har tit bremsespor i underbukserne når hun kommer hjem og det virker til at hun holder sig. Det skal siges, at hun også holder sig her hjemme også selvom hun får ble på.
Hendes afføring er for det meste normal, men kan godt være til den hårde side nogle gange og vi har også tyet til afføringsmiddel nogle gange.
Vi har også en enkelt gang oplevet, at hendes tarm kom med ud, da hun havde afføring. Dette var vi på sygehuset med, men de kunne ikke hjælpe. De gav bare afføringsmiddel med hjem.
Hun har svært ved, at vi tørrer hende når hun har haft afføring. Hun græder og skriger stop.
Hvordan kan vi bryde hendes afføringsmønster?
Det virker ikke til, at hun har ondt, så jeg ved ikke om det er en vane at hun har afføring om natten.
Vi har oplevet, at når hun har afføring om natten, så er det i søvne. Vi kan ikke slet få kontakt med hende.
Vi synes det er synd for hende og det skal ikke være nogen hemmelighed, at det også er hårdt for os forældre, da vi skal op hver nat for at skifte hende.
Hilsen herfra