Afføring om natten - 3 år, 3 mdr.

21. november 2022

Kategori:
Alder:
3 år, 3 mdr.

Afføring om natten - 3 år, 3 mdr.

Hej Helen

Vi har en skøn datter på 3 år og 3 måneder, som blev blefri her i efterårsferien om dagen.

Det eneste vi bøvler med er, at hun har afføring om natten. Dette har hun haft siden hun var 1,5 år, så det er stået på længe.

Hendes bleer er tørre om natten, så vi tænker hun også er klar på at smide bleen der, men vi aner ikke hvordan vi kan få hende til at have afføring om dagen på toilettet.

I børnehaven går hun fint på toilettet og tisser, men hun har tit bremsespor i underbukserne når hun kommer hjem og det virker til at hun holder sig. Det skal siges, at hun også holder sig her hjemme også selvom hun får ble på.

Hendes afføring er for det meste normal, men kan godt være til den hårde side nogle gange og vi har også tyet ...

Annonce

... til afføringsmiddel nogle gange.

Vi har også en enkelt gang oplevet, at hendes tarm kom med ud, da hun havde afføring. Dette var vi på sygehuset med, men de kunne ikke hjælpe. De gav bare afføringsmiddel med hjem.

Hun har svært ved, at vi tørrer hende når hun har haft afføring. Hun græder og skriger stop.

Hvordan kan vi bryde hendes afføringsmønster?

Det virker ikke til, at hun har ondt, så jeg ved ikke om det er en vane at hun har afføring om natten.

Vi har oplevet, at når hun har afføring om natten, så er det i søvne. Vi kan ikke slet få kontakt med hende.

Vi synes det er synd for hende og det skal ikke være nogen hemmelighed, at det også er hårdt for os forældre, da vi skal op hver nat for at skifte hende.

Hilsen herfra

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

2. januar 2024 | Opdragelse | 3 år, 1 mdr.

Følelsesudbrud ved måltiderne

Kære Helen. Jeg vil gerne høre om du har et godt råd til en specifik...

31. december 2023 | Sovevaner | 3 år, 1 mdr.

Sove arrangement - fortsættelse af sidste brev

Kære Helen. Tak for dit input til mit sidste brev. Det meste af det du...

Annonce

Viden om børn:

Ymer og ylette

Sundhedsstyrelsen fraråder, at børn under 12 måneder får ymer og ylette, da proteinindholdet er for højt.

Læs mere i Babylex

Bleudslæt

Bleudslæt ses som rødme på numsen. Det kan være små røde pletter, men det kan også være store røde skjolder på huden. Der kan gå hul og komme sår, hvis det er rigtig slemt.

Bleudslæt opstår ofte, hvis barnet har haft en ble på for længe, der har været for våd af tis eller afføring. Det er syren i urin og afføring, der så ødelægge barnets hud. Børn kan også blive røde i numsen i forbindelse med diarré, hvor man måske ikke når at opdage at barnet har noget i bleen og derfor ikke...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Din bog om søvn har været os en rigtig stor hjælp.

Vores dreng er nu 16 måneder og vi har måtte erfare, at han hører til de børn der altid har haft et lille og uforudsigeligt søvnbehov. Men via din bog, har vi fundet ud af at give ham rutiner, der gør at han nu trives og udvikler sig sundt og godt.

Tak fordi du har skrevet den!

Hilsen de glade forældre