Toilettræning, dreng 3 år

3. marts 2021

Kategori:
Alder:
3 år, 6 mdr.

Toilettræning, dreng 3 år

Hej.

Jeg har en dreng, der er 3,5 år. Han bruger stadig ble og viser ikke den store interesse i at smide den (som i ingen overhovedet). Men pga hans alder vil jeg gerne så småt starte.

Jeg har købt en toilettrappe, så han selv kan komme op og sidder fint. Vi havde først et løst sæde, men det var han utryg ved. Problemet er bare lidt, at han ikke vil sidde på toilettet.

Han har ofte ikke tisset i bleen om natten, og min tanke var at lade ham sidde på toilettet faste tidspunkter - om morgenen, når vi kommer hjem, ...

Annonce

... inden sengetid og ellers hvis vi skal på legeplads, eller han alligevel skal skiftes. Men han har ikke lyst.

Første gang han skulle prøve toilettrappen, satte han sig op og tossede. Men siden har han ikke haft lyst. Jeg har ikke presset på, men tvivler lidt på, at det kommer af sig selv.

Jeg har overvejet at sætte et lille papir op og lade ham få et klistermærke, hver gang han har at sig op. Men jeg tror helt ærligt, at han vil være ligeglad med det.

Ja, jeg mangler lidt gode ideer

Med venlig hilsen
Camilla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

12. februar 2024 | Renlighed | 4 år

Periodevise problemer med renlighed

Kære Helen Jeg har en dreng, der lige er fyldt 4 år. Han har været renlig...

25. januar 2024 | Renlighed | 4 år

Kan ikke mærke hun skal tisse

Hej Helen, Min datter, der er lige er blevet 4 år, har været blefri, både...

Annonce

Viden om børn:

Rabarber

Rabarber er velegnede til grød, kompot, suppe og marmelade. Hvis I ofte bruger rabarber i madlavningen, er det en god idé at tilsætte 'Nonoxal' (kalkchlorid) under kogning.

Dette forhindrer at saften i rabarber reagerer med kroppens kalk, som bl.a. giver ubehagelige reaktioner på tænderne.

Rabarber er bedst tidligt i sæsonen fra april og indtil omkring Skt. Hans. Rabarber indeholder små mængder oxalsyre, og i højsommeren stiger mængden af oxalsyre i stilkene. Hvis...

Læs mere i Babylex

Tvillinger og trillinger

Du er berettiget til børnetilskud, hvis du føder tvillinger og trillinger. Du får også automatisk udbetalt børnetilskud, hvis du har adopteret flerlinger. Du kan få børnetilskud til og med det kvartal, hvor dine børn fylder 7 år.

Tal også med din sundhedsplejerske om muligheden for at komme med i en gruppe for mødre/fædre med flerlinger. Det kan være rigtig rart at møde ligestillede, drøfte de forskellige glæder og udfordringer, som børn giver, og rigtig mange har også stor glæde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for en god brevkasse. Vi er i den kedelige situation, at vi ikke har haft glæde og gavn af vores egen sundhedsplejerske. Vi har fundet dine svar meget relevante.

Tak fra os.