Brev:
Toilettræning, dreng 3 år
3. marts 2021
Alder:
3 år, 6 mdr.
Toilettræning, dreng 3 år
Hej.
Jeg har en dreng, der er 3,5 år. Han bruger stadig ble og viser ikke den store interesse i at smide den (som i ingen overhovedet). Men pga hans alder vil jeg gerne så småt starte.
Jeg har købt en toilettrappe, så han selv kan komme op og sidder fint. Vi havde først et løst sæde, men det var han utryg ved. Problemet er bare lidt, at han ikke vil sidde på toilettet.
Han har ofte ikke tisset i bleen om natten, og min tanke var at lade ham sidde på toilettet faste tidspunkter - om morgenen, når vi kommer hjem, inden sengetid og ellers hvis vi skal på legeplads, eller han alligevel skal skiftes. Men han har ikke lyst.
Første gang han skulle prøve toilettrappen, satte han sig op og tossede. Men siden har han ikke haft lyst. Jeg har ikke presset på, men tvivler lidt på, at det kommer af sig selv.
Jeg har overvejet at sætte et lille papir op og lade ham få et klistermærke, hver gang han har at sig op. Men jeg tror helt ærligt, at han vil være ligeglad med det.
Ja, jeg mangler lidt gode ideer
Med venlig hilsen
Camilla