Brev:
Manglende respekt
3. februar 2023
Alder:
6 år, 4 mdr.
Manglende respekt
Hej Helen.
Jeg er fraskilt. Vi deler vores datter på 6 år 6 dage hos mig og 8 dage hos sin mor.
Når min datter bliver vred, kan hun finde på at slå/sparke/stange mig. Også i andre situationer mangler hun respekt. Hun lægger ikke iPad’en til side, når jeg beder om det. Hun kommer ikke ud i køkkenet, når jeg siger, der er mad.
Når vi spiser, kan hun ikke sidde stille på stolen. Hun går altid fra stolen og laver noget andet. Hun har aldrig siddet på stolen gennem et helt måltid. Hun efterspørger altid iPad, musik, eller legetøj ved bordet. Når jeg mangler energi, giver jeg efter.
Når jeg siger igen og igen, at hun skal sidde på stolen, indtil hun er færdig med at spise, gør hun det. Men hun rejser sig hurtigt fra stolen igen.
Jeg har ingen redskaber, når der står alle steder, at jeg ikke må hæve stemmen og skælde hende ud. Engang imellem er jeg så brugt, at jeg falder i og hæver stemmen og skælder ud. Hvordan får jeg min datter til at vise respekt og gøre det, jeg beder hende om?
Med venlig hilsen
Christian