Brev:
Min søn er numsefikseret
2. august 2022
Alder:
7 år, 9 mdr.
Min søn er numsefikseret
Hej Helen.
Jeg har dreng der bliver 8 år til november.
Han har i en længere periode været meget fikseret på numser, bryster og tissemænd.
Han snakker meget om disse ting. Jeg er begyndt at være en smule udkørt over alt det snak, da det fylder meget i hans sætninger i løbet af dagen.
Det som gør mig en smule nervøs er at hvis jeg fx. hjælper ham i badet, så kan han finde på at bede mig om, at tørre ham hårdt i numsen med håndklædet. Jeg tager afstand fra det, fordi det føles meget forkert at en dreng på hans alder siger sådanne ting.
Den anden dag var jeg i gang med at gøre rent i stuen. Jeg bukker mig ned for at samle noget op fra gulvet, og pludselig mærker jeg at min søn stikker næsen ind i min numse og snuser til den. Jeg vendte mig meget forskrækket om og spurgte ham, hvad i alverden han havde gang i. Han blev forlegen og sagde: “Det ved jeg ikke”. Jeg spurgte ham om, hvorfor han dog snusede mig deromme. Det kunne han heller ikke rigtig svare på.
Jeg ved godt at det lyder underligt, men jeg følte faktisk at det var et overgreb på mig forårsaget af min egen søn. Måske føler jeg det sådan fordi jeg har nogle helt andre tanker omkring den slags ting end han har, men det var meget ubehageligt.
Jeg forklarede ham, at den slags ville jeg simpelthen ikke have at han gik og gjorde, da det er rigtig ubehageligt.
Han kan også godt lide at sprede sine baller og kigge på sig selv i spejlet har jeg opdaget.
Det fylder rigtig meget for mig, da jeg er begyndt at frygte om han måske kan være upassende på samme måde når han er i skole eller er hjemme hos nogen.
Om aftenen læser jeg historie for både ham og hans lillesøster. Her kan han også altid få flettet tissemand, numse og patter ind i historien. Jeg er ved at være så træt!
Jeg håber virkelig at du kan komme med et godt råd til hvordan pokker vi kan tackle det her.
- En træt mor.