Skuffet over systemet

19. maj 2022

Kategori:
Alder:
3 år

Skuffet over systemet

Kære Helen

Min skønne datter er startet i børnehave d. 1. maj. Den første uge gik med indkøring, næste prøve at få hende til at sove og denne har hun så været syg og kommet tilbage i dag.

Hun er utrolig tillidsfuld og glad. Hun siger "alle mine venner" om de nye legekammerater. Hun løber hen og leger med alle, børn og voksne. Samtidig har hun svært ved at holde fokus dernede og løber fra ting til ting.

Nu vil de søge om midler til "tidlig indsats". Og her gik jeg og var så stolt af min datters tillidsfulde, glade væsen. De kalder hende "fuldstændig ukritisk", men det genkender jeg ikke. Hun er nemlig rigtig god til hurtigt at bedømme folk. Hun kommunikerer ikke med "urolige" mennesker i Brugsen og hun snakker glad og gerne med andre. Ligesom hendes mor - ja hun har det ikke fra fremmede.

Når hun ikke ved hvad der skal ske, så bliver hun urolig. Herhjemme kan hun sagtens sidde og lege med noget længe. Men hun bliver urolig og kan finde på at slå for opmærksomhed hvis hun ikke ved hvad der sker.

Jeg har været i et psykisk voldelig forhold med hendes far, græd hver eneste dag gennem graviditeten og indtil jeg bad ham pakke sine ting sidste år. Han kører stadig på mig. Hun ser ham hveranden weekend og det er rigtig svært ...

Annonce

... for mig. Hun reagerer når hun skal derhen og kommer hjem.
Hendes liv er også blevet noget forstyrret af først far der flytter og så fik jeg lillesøster i september. Jeg får en masse hjælp til at bearbejde det hele og det føles som om mit liv bliver bedre dag for dag.

Jeg er så stolt af min lille, skønne datter. Trods der sker trælse ting, bevarer hun sit gode humør og elsker bare at være til. Hun er sød, imødekommende, fantasifuld, utrolig modig. Selvfølgelig bliver hun også ked af det eller sur engang imellem, men ikke noget kram og kærlighed ikke kan ordne.

Det er svært når nogen siger der er noget så "galt" med ens datter som man ikke selv ville ændre. Jo, mere ro i børnehaven så hun selv kan følge med ville være dejligt. Hun er opmærksom på på alle de ting der sker omkring hende og vil gerne være med i det hele.

Hvordan vender jeg dette konstruktivt? Hvordan "hjælper" man hende bedst? Jeg føler det helt ærligt som et overgreb på hende og hendes natur. Altså, hvis hun ikke var sød overfor andre, men det er hun jo. Selvfølgelig kan hun også blive ked af det når en tager en gynge, men det skal de vel også lære er sådan det foregår der? Jeg har ikke lyst til at ændre på hende. De kan så hurtigt blive små voksne.

Hilsen
mig

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Vedligeholdelse af barnevogn

Med det danske vejr skal en barnevogn kunne tåle lidt af hvert, men hvis man vil have at den skal kunne holde længe, så er man nødt til at gøre sig nogle tanker om vedligeholdelse og også medtænke at bruge tid på vedligeholdelse.

For eksempel kan kalecherne ikke tåle stærkt sollys, så vognen skal ind i skyggen, hvis man vil undgå, at den falmer. Stellet kan heller ikke tåle salt fra snesjappet og skal derfor skylles af, når man kommer hjem, hvis man vil undgå rust. Og kassen...

Læs mere i Babylex

Tilskudsblanding

En tilskudsblanding er en modermælkserstatning, der kan gives som tilskud til anden ernæring. Det vil sige, at barnet ikke kan leve af en tilskudsblanding alene.

En almindelig modermælkserstatning kan barnet få fra fødslen, hvor en tilskudsblanding ofte først anbefales fra 6 måneder, hvor barnet naturligt også får skemad.

Er du i tvivl kan du altid læse på pakken. Det vil fremgå af indholdsdeklarationen, hvorvidt der er tale om et fuldgyldigt præparat eller ej....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil lige fortælle, at vores datter nu falder i søvn helt af sig selv, og vi har slet ikke haft en kamp med at lære hende det.

Vi skylder dig æren for det, da vi har fulgt dine råd fra din bog og din brevkasse.

Så tusind tak!

Mor til pige på 18 måneder