Brev:
Min datter siger, hun er tyk
25. januar 2022
Alder:
8 år
Min datter siger, hun er tyk
Kære Helen.
Jeg er mor til en sund og rask datter på 8 år. Hun er glad for skolen, har masser af venner, og er i det hele taget velfungerende. Hun går til ridning og spejder i sin fritid og er også rigtig glad for det.
Problemet er, at hun er blevet meget kritisk omkring sig selv og sit udseende. Hun synes, hun klarer sig dårligt i skolen i forhold til sine klassekammerater - hvilket ikke er tilfældet. Derudover beklager hun sig over sit udseende. Hun synes, hun er tyk og har tykke lår - hvilket absolut heller ikke er tilfældet. Hun er meget høj af sin alder og er klart den højeste i sin klasse.
Jeg kommer til kort, når jeg skal respondere på hendes kritik af sig selv. Jeg siger selvfølgelig bare, at det er hun ikke, og at hun er lige, som hun skal være. Men er det den rette måde at gribe det an?
De bedste hilsner
Mette