Brev:
Skøn (lidt for) livlig pige på 3 år
2. april 2021
Alder:
3 år
Skøn (lidt for) livlig pige på 3 år
Hej Helen.
Jeg skriver til dig fordi du giver nogle rigtig gode råd og jeg vil høre dig om min situation.
Jeg har en sød, kærlig og livlig pige på 3 år. Hun er super sød, hjælpsom og dygtig det meste af tiden. Hun er næsten blefri og glad, trives både med familie og i institution. Jeg bor alene med hende og har jeg gjort siden hun var 10 mdr. gammel.
Hun kan dog godt til tider bliver lidt vild når vi får gæster, eller hvis vi skal samles med familie, hvor der sker meget. Hun er rigtig glad for nærkontakt og vil meget gerne fjolle, lave grimasser og søger kontakt hele tiden. Og hvis hun ikke får opmærksomheden søger hun den yderligere. Dette kan både ske ved hendes far, onkler osv. jeg prøver nogle gange at sige at hun skal falde lidt ned og høre om de vil lege med hende først. Også fordi hun har svært ved at falde ned, når hun først er kommet helt op og så bliver jeg lidt pinlig berørt.
Det fleste i min familie griner og er med på legen. Jeg er bare bange for at når jeg så får gæster, at hun vil gøre det samme. Derfor inviterer jeg ikke særlig mange venner på besøg herhjemme, for jeg er bange for at de synes hun er lidt for vild.
Har du nogle råd til hvad jeg kan gøre og om jeg skal gøre noget. Jeg har det også nogen gange med at kræve lidt for meget af hende og måske jeg er blevet lidt bange for at tumle og lege vildere lege, fordi jeg er bange for hvad andre tænker og at hun bliver vildere.
Vil sige vi er meget sociale og har altid set meget til min familie og hendes fars familie. Det eneste de har sagt i institutionen var at hun har lidt svært ved at sidde stille og spise til tider, pædagogen mener det er fordi hun er en pige som ikke vil gå glip af noget og som utrolig gerne vil lære og er nysgerrig.
Hilsen mor