Skøn (lidt for) livlig pige på 3 år

2. april 2021

Kategori:
Alder:
3 år

Skøn (lidt for) livlig pige på 3 år

Hej Helen.

Jeg skriver til dig fordi du giver nogle rigtig gode råd og jeg vil høre dig om min situation.

Jeg har en sød, kærlig og livlig pige på 3 år. Hun er super sød, hjælpsom og dygtig det meste af tiden. Hun er næsten blefri og glad, trives både med familie og i institution. Jeg bor alene med hende og har jeg gjort siden hun var 10 mdr. gammel.

Hun kan dog godt til tider bliver lidt vild når vi får gæster, eller hvis vi skal samles med familie, hvor der sker meget. Hun er rigtig glad for nærkontakt og vil meget gerne fjolle, lave grimasser og søger kontakt hele tiden. Og hvis hun ikke får opmærksomheden søger hun den yderligere. Dette kan både ske ved hendes far, onkler osv. jeg prøver nogle gange at sige at hun skal falde lidt ned og høre om de vil lege med hende først. Også fordi hun har svært ved at falde ned, når hun først er kommet helt op og så ...

Annonce

... bliver jeg lidt pinlig berørt.

Det fleste i min familie griner og er med på legen. Jeg er bare bange for at når jeg så får gæster, at hun vil gøre det samme. Derfor inviterer jeg ikke særlig mange venner på besøg herhjemme, for jeg er bange for at de synes hun er lidt for vild.

Har du nogle råd til hvad jeg kan gøre og om jeg skal gøre noget. Jeg har det også nogen gange med at kræve lidt for meget af hende og måske jeg er blevet lidt bange for at tumle og lege vildere lege, fordi jeg er bange for hvad andre tænker og at hun bliver vildere.

Vil sige vi er meget sociale og har altid set meget til min familie og hendes fars familie. Det eneste de har sagt i institutionen var at hun har lidt svært ved at sidde stille og spise til tider, pædagogen mener det er fordi hun er en pige som ikke vil gå glip af noget og som utrolig gerne vil lære og er nysgerrig.

Hilsen mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

26. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 6 mdr.

Svær putning - 2 år, 6 mdr.

Kære Helen, Et spørgsmål til putning. Vores dreng på 2.5 år har altid...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

4. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 4 mdr.

3 år og udfordringer

Hej Helen. Jeg har en dejlig datter på 3 år og 4 måneder. Hun begyndte i...

Annonce

Viden om børn:

Babynest

En babynest er oprindeligt en svensk opfindelse, som efterhånden har spredt sig over hele verden. Også i Danmark er det meget populært at bruge en nest til sit barn.

En babynest kaldes også en babyrede, og den bruges til at lægge dit barn i, når du gerne vil have, at dit barn skal føle sig omsluttet og holdt, og du ikke selv kan have dit barn i armene. Det vil sige, at hver gang du lægger dit barn fra dig, fordi du f.eks. skal ordne vasketøj, lave mad, tale i telefon eller...

Læs mere i Babylex

C-Vitamin

Vitamin C findes i frisk frugt, grøntsager og kartofler. Danske børns indtag af vitamin C er normal tilstrækkeligt og Sundhedsstyrelsen anbefaler derfor ikke ekstra tilskud af vitamin C til mature børn.

Præmature børn, dvs. børn født før 37 uge har mindre depoter af jern, vitaminer og mineraler end mature børn. Det gælder især for de fedtopløselige vitaminer A, D, E, K, men også for C-vitamin.

På neonatalafdelingerne vil det præmature barn få ekstra tilskud af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg har købt din bog om børn og mad, og igen må jeg virkelig rose din måde at skrive på, det er alletiders bog :-) Jeg har 3 af dine bøger og jeg er vild med dem :-)

Tak fra mor til dreng på 4 måneder.