Brev:
Søskende og udfordringer
11. december 2019
Alder:
6 mdr.
Søskende og udfordringer
Hej Helen
Her kommer endnu et spørgsmål, der går på søskende og deres tilknytning og jalousi.
Jeg har A. på 2½ og B. på ½ år. Det har været så vanvittig hårdt at blive 4, så hårdt at jeg til hver en tid vil anbefale andre at gøre det. Men det afhænger jo selvfølgelig at overskud og muligheder for at få hjælp.
Vi er bare os 4 så der har ikke været nogen til at hjælpe eller aflaste. Nå men spørgsmålet går på, om A. kan føle jalousi i denne alder eller om han udelukkende er impulsstyret. Det går lidt bedre nu, men han kan være ret hård ved sin søster især hvis mor skal reagere. Og nogle dage har jeg lyst til at flytte dem langt væk fra hinanden, det er simpelthen for hårdt hele tiden at skulle våge over dem. Men de skal jo også knytte et bånd. Hvad gør man? Vi har en kravlegård, men den gider hun ikke ligge i.
Hvornår kan man forvente at han accepterer lillesøster. jeg har gjort alt hvad der stod i min magt for at give ham al min opmærksomhed når vi er sammen. Men er jo ikke til stede under putning og ved opvågninger om natten, dem tager far.
Et lidt rodet brev, men har bare brug for nogle råd og for at vide at det hele nok skal blive godt.
Hilsen
Monica