Meget aften pylret

14. juli 2021

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Meget aften pylret

Hej Helen

Jeg har fulgt meget med på din side og har nydt godt af dine svar til andre, men nu har jeg brug for hjælp. Sundhedsplejen hos os er desværre udtaget til strejke, så jeg kan desværre ikke bruge min vante SP.

Vores dreng på 5 mdr. føler jeg, er meget pylret. Det er værst om aftenen. Jeg prøver at aktivere ham, og lade ham lege for sig selv, men hver gang jeg ligger ham på gulvet/kravlegården for at lege, så skriger han.

Jeg prøver at lade ham få sine 2 lange (1,5-2 timer) lure om formiddagen og om eftermiddagen. Han vågner fra sin eftermiddags lur kl 17 ca, og ind til han skal sove kl 20, er han en stor pylrende og ynkende dreng. Det eneste han nærmet gider, er at hoppe i armene på os. Det kan han jo ikke gøre hele aftenen. Vi er 2 meget omsorgsfulde mødre, som er over ham hele tiden, da jeg er på barsel og medmor er FP, så vi er der begge hele tiden til at aktivere ham, give omsorg og opmærksomhed ect.

Han spiser omkring 11-1200 ml. mme fordelt på 7-8 gange i døgnet. Vejer pt omkring 8kg. Han gider ikke rigtig ...

Annonce

... skemaden, selvom han er meget int i vores mad. Det meste vi øver nu, er ske med vand på for at vende ham til det.

Han har altid lidt meget af luft i maven og masser af gylp. Jeg har forsøgt at give ham bifibaby dråber, men kan ikk finde ud af om det hjælper på noget endnu. Han får også vand i løbet af dagen, omkring 50-70ml pga den ulidlige varme de her dage og også for at afhjælpe hans luft. Han er ikk så vild med at cykle ben og massage af maven mere, ellers var det noget vi gjorde meget af.

Om morgen/middag leger han og vender og drejer sig fra ryg til mave, og kan for det meste godt lege for sig selv. Han griner også og snakker meget til sit legetøj og os. Så der, er jeg ikke så bekymret. Det værste er om aftenen..

Jeg har også begyndt at give ham et lille krops bad om aftenen inden han kommer i seng fordi han gylper/savler/sveder så meget i løbet af dagen.

Det blev efterhånden en lang smøre. Men jeg ved simpelthen ikke hvad jeg gør forkert… hvorfor græder han så meget om aftenen?

Håber du kan hjælpe mig.

Venlig hilsen
Natacha

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Ruskevold

Nogle gange sker det, at man i overskrifter kan læse om børn, der er blevet rusket af deres forældre. Men lige meget, hvor meget eller hvor længe et barn græder eller skriger, så må man aldrig slå eller ruske sit barn.

Et spædbarn der ruskes kan få blødninger i hjernen, som kan medføre hjerneskade eller død.

Kommer du i en situation, hvor du kan mærke at du ikke kan klare barnets gråd og hvor du kan risikere at gøre dit barn ondt, så læg barnet i seng, lift eller...

Læs mere i Babylex

Moderkage

Moderkagen forsynet barnet med næring, imens det ligger inde i livmoderen. Når fødslen er forbi, og navlestrengen er klippet over, så skal moderkagen fødes.

Hos nogle kvinder kommer den helt af sig selv, hos andre skal man presse lidt for at få den ud. Det kan ske, at moderkagen ikke kan komme ud på normal vis og derfor må kvinden bedøves, og den må fjernes af en læge. Bedøvelse er nødvendigt, for hvis kvinden var vågen, ville det gøre meget ondt.

Når moderkagen...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Igen må jeg ty til dig som fantastisk hjælper og rådgiver.

Min skønne søn på 11 måneder skal starte i dagpleje i morgen og jeg er virkelig i krig med mine følelser.

Øv altså. Helen, jeg har virkelig brug for et ærligt råd og jeg har brug for at få sat sindet lidt på lavt blus.

Mange kærlige hilsner
Mor til dreng på 11 måneder