Brev:
Meget aften pylret
14. juli 2021
Alder:
5 mdr.
Meget aften pylret
Hej Helen
Jeg har fulgt meget med på din side og har nydt godt af dine svar til andre, men nu har jeg brug for hjælp. Sundhedsplejen hos os er desværre udtaget til strejke, så jeg kan desværre ikke bruge min vante SP.
Vores dreng på 5 mdr. føler jeg, er meget pylret. Det er værst om aftenen. Jeg prøver at aktivere ham, og lade ham lege for sig selv, men hver gang jeg ligger ham på gulvet/kravlegården for at lege, så skriger han.
Jeg prøver at lade ham få sine 2 lange (1,5-2 timer) lure om formiddagen og om eftermiddagen. Han vågner fra sin eftermiddags lur kl 17 ca, og ind til han skal sove kl 20, er han en stor pylrende og ynkende dreng. Det eneste han nærmet gider, er at hoppe i armene på os. Det kan han jo ikke gøre hele aftenen. Vi er 2 meget omsorgsfulde mødre, som er over ham hele tiden, da jeg er på barsel og medmor er FP, så vi er der begge hele tiden til at aktivere ham, give omsorg og opmærksomhed ect.
Han spiser omkring 11-1200 ml. mme fordelt på 7-8 gange i døgnet. Vejer pt omkring 8kg. Han gider ikke rigtig skemaden, selvom han er meget int i vores mad. Det meste vi øver nu, er ske med vand på for at vende ham til det.
Han har altid lidt meget af luft i maven og masser af gylp. Jeg har forsøgt at give ham bifibaby dråber, men kan ikk finde ud af om det hjælper på noget endnu. Han får også vand i løbet af dagen, omkring 50-70ml pga den ulidlige varme de her dage og også for at afhjælpe hans luft. Han er ikk så vild med at cykle ben og massage af maven mere, ellers var det noget vi gjorde meget af.
Om morgen/middag leger han og vender og drejer sig fra ryg til mave, og kan for det meste godt lege for sig selv. Han griner også og snakker meget til sit legetøj og os. Så der, er jeg ikke så bekymret. Det værste er om aftenen..
Jeg har også begyndt at give ham et lille krops bad om aftenen inden han kommer i seng fordi han gylper/savler/sveder så meget i løbet af dagen.
Det blev efterhånden en lang smøre. Men jeg ved simpelthen ikke hvad jeg gør forkert… hvorfor græder han så meget om aftenen?
Håber du kan hjælpe mig.
Venlig hilsen
Natacha