Brev:
Forstoppelse og afføringskonsistens
9. juli 2021
Alder:
12 mdr.
Forstoppelse og afføringskonsistens
Hej Helen.
Min dreng er blevet sat i movicol af privat børnelæge som vi egentlig er stoppet hos. Han får stadig movicol dagligt og vi er i tvivl om vi skal begynde at trappe ud eller ej. Han har afføring mellem 1-4 gange dagligt af varierende konsistens - alt fra stenhård, til grødet, til tynd osv.
Men vi kom til at snakke om at vi ved faktisk ikke hvad man kan forvente af en baby på 1 års afføring? Skal den være blød ligesom når de er yngre eller skal den være ligesom en voksens afføring nu?
For vi tænker det har stor betydning ift om vi skal trappe ned eller ej.
Hilsen herfra