Covid19 regler og eksponering for sol

24. april 2020

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Covid19 regler og eksponering for sol

Hej.

Min dreng på 13 mdr er startet hos privat pasningsordning. Hun gør det faktisk ret godt. Jeg har dog en bekymring.

De er ude hele dagen, samtlige minutter undtagen når de skiftes.
Til spisning er der etableret et spisebord ude på den sydvendte del af matriklen. Når jeg henter omkring kl 14:30 er det kun lidt over halvdelen af bordet der er dækket af skygge, og resten er badet i fuld sol. Med 4 børn og en voksen (som i øvrigt sidder i skyggen) betyder det at børnene kun delvist sidder i skygge. På resten af matriklen ved sandkasse osv er der heller ingen skygge. Der er heller ikke skygge på 4-Pers klapvognen hun bruger på tur.

Jeg smører ham ...

Annonce

... ind under masser af gråd og protest hvor han gnider hænderne i ansigtet igen og igen, mens jeg febrilsk forsøger at få ham smurt ind igen og håbe noget bliver. Men i dag kan jeg fx se at næsen er svagt rød, og hænderne.

Kan solcreme faktor 50 overhovedet holde risikoen nede når de er SÅ eksponeret, eller får vi en generation hudkræft ud af de yngste, som regeringen har sendt afsted?

Regeringen har sendt dem udenfor men glemt at angive retningslinjer for håndtering af soleksponering.

Jeg døjer selv med solskader selvom jeg har passet på hele tiden, og min søns hud er også af den sarte skandinaviske type, børneeksem, blå øjne, lyst hår osv.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Fødsel

En graviditet varer normalt 40 uger, men naturen er ikke altid sådan, og nogle gange går fødslen igang før, andre gange senere. Føder du mellem uge 37+0 og 41+6 siger man, at du har født til tiden.

Mange kvinder oplever plukveer i graviditeten. Det er sammentræninger af musklerne i livmoderen, og det er måden, at livmoderen forbereder sig til fødslen på. I starten er disse sammetræninger uregelmæssige, men i takt med at fødslen nærmer sig, bliver sammentrækningerne mere...

Læs mere i Babylex

Dåb

Hvis du ønsker at få dit lille barn døbt i kirken, skal du henvende dig til kirkekontoret eller til præsten ved den kirke, hvor I gerne vil have jeres barn døbt. I aftaler så i fælleskab et tidspunkt for dåben, og I mødes også og taler om dåbsritualet, og hvordan det hele foregår.

I de fleste kirker foregår barnedåben som en del af søndagsgudstjenesten, men i nogle kirker arrangeres særlige dåbsgudstjenester f.eks. om lørdagen.

Før dåben skal I vælge mindst 2 og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dine hurtige svar, dine tanker og gode råd hjælper mig meget!

Knus fra mig