Problemer med maven

20. februar 2020

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Problemer med maven

Hej Helen

Jeg har en søn på 3 måneder, der har problemer med maven. Jeg ammede de første 2 uger, og begyndte derfra at give Arla modermælkserstatning, da min produktion ikke var tilstrækkelig. Det fik han utrolig hård mave af og havde afføring hver 4 dag ca. Så skiftede vi over til Nan Sensilac, hvor han havde afføring hver 2-3 dag. Stadig med gener.

Derefter prøvede vi med grøn Allomin, og det virkede med det samme! Han begyndte at have afføring dagligt. Men de sidste 2 ugers tid, er hans mave begyndt at blive irriteret igen. Nu kommer det med 2-3 dages mellemrum, og det generer ham rigtig meget. Ofte ender han med at græde en smule, mens han prøver at presse.

Når det kommer ud, er det egentlig ikke hårdt, men han har rigtig svært ved at få det ud. Det er så synd. Vi både giver lidt vand i løbet af dagen samt lactulose saft og en masse baby gymnastik med bl.a. cykelbevægelser samt massage af maven. Men intet hjælper. Nogle gange bliver vi nødt til at hjælpe ham af med det, når det piner ham for meget. Det gør vi forsigtigt ved hjælp af ...

Annonce

... et Windi engangskateter. Og ofte er kun lige starten lidt hård, hvorefter resten der kommer ud er helt fin. Andre gange er afføringen helt normal, så vi forstår ikke, hvorfor han har besvær med at få det ud.

Nogle gange er det helt grønt og flydende (ikke tyndt og vandet) når der er gået nogle dage imellem. Hans normale afføring, når han ingen problemer har, er mere gulligt og hytteost agtigt. Vi ved ikke, hvad vi mere kan gøre. Findes der noget bedre modermælkserstatning vi i stedet kan give? Det undrer mig, at den grønne Allomin var rigtig god mod ham i et stykke tid, men pludselig ikke er det mere.

Vi skal rejse med ham om et par dage, og vi ved ikke helt, hvilken mme vi skal købe rigeligt af og tage med.. Har du nogle gode råd til os? Eller skal vi bare lade det være, som det er, indtil hans tarmsystem bliver mere modent af sig selv?

P.s. han trives fint og er en glad og aktiv dreng, der spiser godt og sover natten igennem. Det er kun lige efter mad, han bliver rigtig generet af maven, mens han prøver at få afføring ud..

Venlig hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Tvillingefødsel

Det er altid noget ganske særligt at få et barn, men at få to på en gang er noget helt specielt.

En tvillingefødsel skal helst foregå på en specialafdeling, fordi der ved fødsel af to børn er større risiko for komplikationer. Cirka halvdelen af alle tvillingegraviditeter bliver afsluttet med planlagt kejsersnit, og når du er i 36. graviditetsuge, vil du ofte få svar på, hvorvidt du kan føde vaginalt, eller om det anbefales, at du føder ved planlagt kejsersnit.

Man...

Læs mere i Babylex

Regnslag

Du bør vælge regnslag der har Varefakta mærke. Det betyder at regnslaget er godkendt med hensyn til at kunne sikre barnet luft nok.

Du bør jævnligt sikre at elastikken i regnslaget er i orden. Er den for løs, kan selv et lille barn trække regnslaget ind i barnevognen og blive kvalt.

Regnslag bør kun anvendes, når man går tur i regnvejr og bør således ikke være på vognen, hvis det ikke regner.

Stil barnevognen under et halvtag, hvis det regner, når...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit råd om uld til min søn, det var nok det bedste råd jeg nogensinde har fået :) Der blev godt nok kigget mærkeligt på mig, da jeg begyndte at lede efter uld i butikkerne, så det måtte hentes hjem fra Danmark til sidst.

Hilsen mor fra udlandet