Brev:
Ulykkelig over vuggestue
17. august 2018
Alder:
2 år, 4 mdr.
Ulykkelig over vuggestue
Hej Helen.
Vi har haft en fantastisk dejlig sommer, hvor vores skønne søn er rendt rundt i bar numse og bare leget og haft det rigtig godt.
Han begyndte lidt før sommerferien at fortælle, når han havde tisset i bleen og gerne ville have en ny på. Her i ferien smed han så bleen helt, da vi begyndte at sætte ham på toilettet, når vi kunne se han skulle tisse, fordi han stod med krydsede ben. Det er bare gået så godt. Han har fortsat en ble på om natten, men som er tør om morgenen, hvor han gerne vil ud på toilettet. Jeg synes jo det er rigtig dejligt og sejt af ham, men havde ikke forventet det så tidligt. Vi har lige fået en lillesøster her i maj, så jeg havde tænkte han nok ikke ville gøre det lige nu her, men det gjorde han altså.
Så startede vi op i vuggestuen igen og den første dag gik rigtig godt. Han fortalte stolt at han ikke brugte ble mere og vi havde købt underbukser, men som havde med op og vise og ligge i skuffen. Heldigvis var de også opbakkende og ville fortsætte den gode udvikling. Han havde et uheld kort tid før jeg hentede ham, men det er jo hvad der sker. Da jeg hentede ham, var han overfyldt med myggestik, som i over 50 i hovedet samt resten af kroppen. det var så voldsomt, så jeg faktisk blev lidt ked af det og spurgte til om de havde glemt myggenettet, men det havde de ikke. Folk omkring os spørger med det samme om han har skoldkopper. det er virkelig synd for han klør og er utilpas hele tiden. Det er hvad det er...
Dagen efter ringede de til mig, fordi de ikke kunne trøste ham. Han var vågnet fra sin lur i barnevognen med et skrig og efterfølgende kunne de slet ikke trøste ham. Jeg kom derop og en ellers så glad og lykkelig dreng så helt nedbrudt ud. Jeg kom lige som pædagogen forsøgte at sætte ham på toilettet, men min søn skreg og græd, mens han forsøgte at krydse benene for han ville bare ikke sætte sig. Jeg trøstede ham og han faldt til ro. jeg kunne se han skulle på toilet, men han ville ikke! Da vi kom hjem løb han ind på toilettet og havde tynd mave. Han vil ikke lave pølser i vuggestuen (!).
Jeg tog en fridag med ham dagen efter. Dagen efter blev han afleveret noget modvilligt, men fordi de skulle male, gik det alligevel forholdsvis smertefrit, men da jeg hentede ham havde han store render under øjnene og havde grædt og været ked hele dagen og de havde haft vanskeligt ved at putte ham. dagen efter ringede de kl. 10 fordi han var blevet stukket af en bi i øret og var utrøstelig. og nu har jeg en grædende dreng hele vejen til vuggestuen på armen og han vil bare ikke. Han vil med hjem. Vi har aftalt, at jeg henter inden luren. I morgen da han vågnede kom han ind til mig og lagde sig op til mig og sagde: "ked af det mor..." og jeg holdt om ham.
Hvad sulan kan der være på spil? Han har elsket den vuggestue og de er så glade for ham. de fortæller altid hvor dejlig han er, når han vågner, fordi han altid sætter sig op i barnevognen og siger godmorgen. men nu er det slet ikke til at bære!
Jeg føler jeg er ved at gå i stykker indeni.
Hvad kan jeg gøre? Hvordan hjælper jeg ham?
Ved siden af det kan det virkelig også mærkes at han er kommet ind i en periode, hvor han vil bestemme det hele. Han bryder sammen, hvis ikke han må holde brusehovedet, når vi er i bad eller ikke må kaste med sit legetøj. Det er godt nok udfordrende for tiden, når jeg også skal være der for lillesøster.
Desuden skal vi flytte her pr. 1. oktober hvor han skal begynde i en helt ny vuggestuen i en anden kommune.. huh ha. Jeg føler slet ikke lige, jeg kan overskue noget som helst.
Venligst
Vædderens mor