Brev:
Ammer hele dagen
3. januar 2023
Alder:
3 mdr.
Ammer hele dagen
Hej Helen
Tak for dine tidligere besvarelser, dem har jeg haft stor glæde af. Nu er vi kommet lidt videre herhjemme og til min store glæde, kan jeg nu fuldamme min datter.
Men nu er der så opstået en ny situation jeg håber, du kan hjælpe med. For nu hvor jeg så kan fuldamme, er jeg endt med at sidde og amme det meste af dagen og det er lidt hårdt at være bundet til sofaen. Især om aftenen, hvor jeg jo også gerne vil kunne spise aftensmad uden at hun ligger og kalder. Min dagligdag ser sådan her ud cirka:
08.30 vågner vi, baby får ren ble og jeg laver en hurtig kaffe og sætter mig så og ammer.
10.00 falder baby i søvn igen, jeg kan tage et hurtigt bad og nogle gange vågner baby efter et kvarter, andre gange en time og vil ammes igen. Jeg kan få hende vasket og leger som regel lidt med hende inden jeg igen ammer hende. Så ammer jeg hende faktisk on and off ind til klokken 15.30 indtil far kommer hjem. Hun falder ofte i søvn midt i amningen, men langt fra en dyb nok søvn til at jeg kan putte hende.
Far kan distrahere hende en times tid til halvanden inden hun så vil have mad igen frem til 22 cirka, hvor hun sover indtil 03 eller 04, hvor hun ammes i en time og så sover til 08.30 cirka.
Hun tager fint på og følger sin kurve. Hun er frisk, opmærksom og virker glad. Vi får gerne smil og hun er også begyndt at grine lidt.
Men hendes sutteteknik virker stadig udfordret. Hun lukker ikke munden ret meget op og hun får nok ikke meget af den fede mælk. Vi har fået tjekket tungebånd flere gange og her skulle intet være. Hun suger også fint vakuum hvis hun sutter på min finger. Hun kunne også sutte mælken ud af en Medela Calma flaske, men sutteflaske er hun ikke meget for at drikke af mere. Har prøvet nogle forskellige slags. Samme med sutter - dem gider hun ikke, spytter dem bare ud. Har prøvet flere forskellige typer.
Hun bliver ind imellem sur på brystet, skriger af det og vrider sig under amningen. Andre gange ligger hun pænt og dier indtil hun bare falder i søvn. Føler nogle gange hun bruger mig lidt som sut, men plejer at tage hende fra hvis jeg kan se, at hun sover.
Jeg ved ikke rigtig om der er noget jeg kan gøre, men det er lidt frustrerende at sidde i sofaen hele dagen ude af stand til at lave noget eller bare spise sin aftensmad i et normalt tempo. Hun sover heller ikke rigtig lur i løbet af dagen, men får jo mange små lure ved mig mens hun spiser/ligger hos mig.
Jeg har prøvet at komme hende i en vikle for at få hænderne fri, men hun begynder at søge med det samme og bliver sur hvis hun ikke bliver ammet. Også selvom jeg lige har givet hende mad.
Tror du der er noget at gøre eller skal jeg bare vente på hun bliver ældre?
Hilsener herfra