Brev:
Søger bryst ofte
2. januar 2023
Alder:
6 mdr.
Søger bryst ofte
Hej Helen
Nu skriver jeg til dig igen, men ikke pga dårlig søvn :)
Jeg har de sidste par dage bemærket, at min dreng søger mine bryster ofte. Når vi ligger og tumler, eller når jeg har han oppe i armene, så sutter han på mit tøj og prøver at finde brystet. Jeg ammer jo heller ikke så meget som før. Ca. 5-6 gange i døgnet. Inden hver lur og så om natten.
Han er også mere træt end han plejer at være. Der går ca. 45 min efter han er vågnet til at han gnider sig i øjnene og begynder at blive pylret. Jeg har haft ham til lægen idag og han fejler som sådan ikke noget. De observerede, at han havde en smule undertryk i begge øre, formentlig fordi han har været snottet her i december.
Hvad tror du skyldes, at han søger bryst hele tiden? Er det bare den alder han er i, og skal jeg imødekomme det, når han giver udtryk for det? Det har jeg ikke gjort indtil videre, for vi er jo godt igang med maden, og det vil jeg ikke spolere.
Hans appetit efter mad har dog heller ikke været helt så stor i de her dage, hvor han søger brystet ofte.
Hilsen os :)