Skriger ved brystet - part 2

21. maj 2019

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Skriger ved brystet - part 2

Hej igen Helen,

Mange tak for dit brev :-)

Du stiller lidt spørgsmål tilbage til mig, som jeg lige vil svare på (hvis det er ok med endnu et brev i samme emne? :-))

Nu skete det faktisk også i nat, at hun blev urolig ved mit bryst. Jeg sidder oftest op om natten og ammer, da hun ikke rigtig kan finde ud af det, når vi ligger ned (det kunne hun godt i starten), og liggende er det endnu sværere for hende "at finde" brystvorten. Jeg holder ikke en hånd på hovedet af hende, men lader blot hendes hoved hvile på min arm, så presset føler hun sig i hvert fald ikke.

Jeg vil forsøge at lade mælken løbe lidt, før hun bliver lagt til - her er det dog en udfordring, at hun ofte skriger, når hun er sulten, og hun derfor ikke har tålmodighed til at vente på dette. Hun kan som oftest beroliges ved at blive svøbt - så når hun vågner ...

Annonce

... fra en lur skrigende efter mælk, kunne jeg måske forsøge at svøbe hende, mens jeg får malket lidt mælk ud og derefter ligge hende til brystet.

Det eneste hun får i flaske er movicol (blandet i udmalket modermælk), og så har min mand haft nattetjansen med hende to gange, hvor jeg har haft pumpet ud - vil du fraråde os at gøre det, nu hvor hun måske kludrer rundt i teknikkerne? Grunden var, at hun heller ikke sover særlig godt om natten. Sover et stræk fra 22-01, men er så oftest ikke til at putte igen efter amning her, og vores nætter er derfor ret opslidende. Kan også forestille mig, at denne søvnmangel påvirker min mælkeproduktion dårligt. Hvis jeg skal malke ud for at øge mælkeproduktionen, hvornår skal jeg så gøre det? For ikke at risikere at være tømt for mælk, når hun så melder sig og er sulten.

De bedste hilsner,
Sofia

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Apgar score

Dette er betegnelsen for en undersøgelse som jordemoderen laver af barnet lige efter fødslen. Apgar Score blev udviklet i 1952 af Virginia Apgar og den bruges til at vurdere, hvordan barnet har det, lige når det er blevet født.

Jordemoderen har 5 ting hun ser på:

1. Hun ser på barnets reflekser,- reagerer barnet på forskellige stimuli, griber barnet, søger barnet osv.

2. Hun mærker barnets puls, for at se på hvor hurtigt barnets hjerte slår og om...

Læs mere i Babylex

Naturlægemidler - børn

Naturlægemidler er en særlig gruppe lægemidler, der ofte indeholder tørrede planter, plantedele, eller udtræk af planter.

Naturlægemidler er frihandelslægemidler, hvilket betyder, at de ikke behøver blive solgt på et apotek. Læge og apotek behøver således ikke at være involveret i behandlingen, og derfor kan naturlægemidler kun godkendes til behandling af "lettere sygdomme".

Naturlægemidler anbefales ikke til børn under 2 år uden lægens anvisning....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Først tak tak tak for gode, beroligende og jordnære svar man kan forholde sig til. Og for at skubbe i den rigtige retning ;-)

Pia, Malthes mor