Brev:
Skriger ved brystet - part 2
21. maj 2019
Alder:
2 mdr.
Skriger ved brystet - part 2
Hej igen Helen,
Mange tak for dit brev :-)
Du stiller lidt spørgsmål tilbage til mig, som jeg lige vil svare på (hvis det er ok med endnu et brev i samme emne? :-))
Nu skete det faktisk også i nat, at hun blev urolig ved mit bryst. Jeg sidder oftest op om natten og ammer, da hun ikke rigtig kan finde ud af det, når vi ligger ned (det kunne hun godt i starten), og liggende er det endnu sværere for hende "at finde" brystvorten. Jeg holder ikke en hånd på hovedet af hende, men lader blot hendes hoved hvile på min arm, så presset føler hun sig i hvert fald ikke.
Jeg vil forsøge at lade mælken løbe lidt, før hun bliver lagt til - her er det dog en udfordring, at hun ofte skriger, når hun er sulten, og hun derfor ikke har tålmodighed til at vente på dette. Hun kan som oftest beroliges ved at blive svøbt - så når hun vågner fra en lur skrigende efter mælk, kunne jeg måske forsøge at svøbe hende, mens jeg får malket lidt mælk ud og derefter ligge hende til brystet.
Det eneste hun får i flaske er movicol (blandet i udmalket modermælk), og så har min mand haft nattetjansen med hende to gange, hvor jeg har haft pumpet ud - vil du fraråde os at gøre det, nu hvor hun måske kludrer rundt i teknikkerne? Grunden var, at hun heller ikke sover særlig godt om natten. Sover et stræk fra 22-01, men er så oftest ikke til at putte igen efter amning her, og vores nætter er derfor ret opslidende. Kan også forestille mig, at denne søvnmangel påvirker min mælkeproduktion dårligt. Hvis jeg skal malke ud for at øge mælkeproduktionen, hvornår skal jeg så gøre det? For ikke at risikere at være tømt for mælk, når hun så melder sig og er sulten.
De bedste hilsner,
Sofia