Brev:
Opbevaring af brystmælk
5. maj 2019
Alder:
5 mdr.
Opbevaring af brystmælk
Kære Helen
Nu hvor min søn er lidt over 5 mdr. vil jeg gerne begynde at øve, at spise grød. Jeg vil gerne komme min brystmælk i, og ikke erstatning. Derfor vil jeg gerne pumpe ud, og gemme det i fryseren, men jeg synes poserne til opbevaring af brystmælk er rigtig dyre, og flasker fylder for meget.
Derfor er mit spørgsmål: må jeg fryse det i IKEA lynposer (de er godkendt til fødevarer)? Og må jeg dele en udmalkning op i flere portioner inden jeg fryser dem? Og hvor meget brystmælk skal der tilsættes en portion grød?
På forhånd tak for svar :-)
Hilsen Alex’ mor