Brev:
Søvn og dagsrytme
24. marts 2020
Alder:
23 mdr.
Søvn og dagsrytme
Kære Helen
Det er ved at være længe siden, jeg har haft brug for at skrive. Laura er stadig en meget nem pige.
Vi har haft en periode, hvor det har tager længe om at falde i søvn. Her har vi brugt dit råd fra andre breve, med at trække hende - og skubbe tilbage med 15 min af gangen. Vi er nu tilbage ved 19.45 hvor vi går ind og læser, snakker og synger alt i alt ca til 20.10, hvor vi forlader værelset og Laura selv falder i søvn alt imellem 20.15 og 20.25 (de fleste dage) - hvilket vi tænker er fint?
Hun har indtil nu sovet til ca. 7.00. Men er begyndt at vågne tidligere efter skubbet sengetid? Idag vågnede hun 6.00 - hvor vi blev i sengen, og ca. 20 min senere falder hun i søvn igen.
Hvordan skubber vi sendetiden - uden stå op tiden bliver tidligere?
Vi er samtidig ved at skære ned på middagslur som lå fra 12 - 14.30 til nu 12.00 - 14.00, er dette passende?
Det skal nævnes at Laura kva situationen i Danmark er hjemme pt. Hun er i en stor udvikling sprogmæssigt - taler allerede sætninger med 3 - 4 ord.
Håber du kan give os lidt råd.