Brev:
Grød - 5 mdr.
24. januar 2004
Alder:
5 mdr.
Grød - 5 mdr.
Hej Helen
Jeg har skrevet til dig før ang. dette emne.
Jeg har en søn, Daniel,¨på 5 ½ måned. Jeg har ammet ham 100 % indtil for et par dage siden. Der startede jeg på at give ham noget rismelsgrød 1 gang dagligt. Amningen fungerede ellers fint, men da min barsel slutter her d. 1.februar, måtte jeg begynde at vænne Daniel til noget skemad.
Han har fået det i 3 dage, og det ser da ud som om han godt kan lide det, men det er som om han meget hellere vil have brystet. For når han har spist lidt bliver han sur, og når jeg så lægger ham til, sutter han helt vildt.
Dette er jo lidt af et problem eftersom der kun er lidt over 1 uge til jeg starter i skole.
Hvordan skal vi vænne Daniel til at spise/drikke andet end hos mig? Og bliver det en stor omvæltning for ham, at mors bryst lige pludselig ikke er der?
Et andet spørgsmål er.. Skal man være meget præcis med rismelsgrøden, eller kan man bare lave det på slum? Altså komme lidt mel i og vand, og så komme mere af det ene eller det andet i, alt efter hvor tykt/tyndt det er?
Jeg malker ud, og blander en isterning modermælk i grøden. Men skal det i mens det koger, eller skal det helst optøes først, og derefter kommes i grøden tilsidst?
Og hvad med fedtstof? Nogle steder har jeg læst at der IKKE skal fedtstof i, så længe man blander modermælk i, og andre steder står der man skal. Hvad mener du?
Jeg har ikke tænkt mig at malke ud så meget længere, men har tænkt mig at blande profylac modermælkserstatning i istedet for, da han er disponeret for allergi.
Men hvad hvis han bliver sulten udover grøden (når jeg er startet). Er det så bedst at give ham 2 gange grød eller modermælkserstatning?
På forhånd tak for svaret.
Knus ditte