Brev:
Svær at give flaske
6. april 2007
Alder:
5 mdr.
Svær at give flaske
Kære Helen!
Nu skriver jeg igen ang min datters spisevaner....
Som jeg skrev tidligere måtte jeg opgive amningen da min datter var knap 4 måneder, efter 1 1/2 måneds hård kamp. Hun afviste brystet hele tiden og græd. Så startede jeg med MME på flaske som i starten gik udmærket. Men nu er hun også begyndt at afvise flasken. Vi skal have hende til at sove i vores arme, hvor vi derefter trækker sutten stille ud og giver hende flasken, så tager hun gerne fat. Vi har prøvet alt muligt, - givet hende flasken lige når hun står op, så hun er afslappet osv.
Det er bare så opslidende at skulle give hende den på denne måde. Min man og jeg har talt meget om, at det virkeligt er underligt at hun kun vil have den på den her måde, som sagt vi har prøvet alt og for at sikre at hun drikker bliver vi nødt til det. Det er som om hun ikke mærker sin egen sult eller kan samle sig om drikningen.
Har du hørt om børn der reagerer sådanne og hvad det evt kan skyldes?
Hun får 2 måltider om dagen og i starten gad hun at drikke omk 600ml hvis vi var heldige, men nu er det omk 500ml. Det er enormt frustrerende.... Mine tanker kører selvfølgelig rundt efter løsninger og længsel efter at mælkeindtagelsen ikke er så vigtig længere. Hvornår er det?
Hun er lidt over 5 måneder nu og når hun er 6 måneder har jeg tænkt på at begynde på det 3. måltid.
Med venlig hilsen
Dorthe