Brev:
Pige på 4 mdr. Urolig søvn og ondt i maven
17. november 2006
Alder:
4 mdr.
Pige på 4 mdr. Urolig søvn og ondt i maven
Hej Helen
Jeg har flere gange haft glæde af din brevkasse, og har nu selv brug for din hjælp.
Vi har en skøn datter på 4 mdr. Hun er 67cm og vejer 6500g. Hun har fået mme siden hun var 2½ måned, og er glad for det.
I starten var hun meget god til at sove om natten, hun kunne sagtens sove fra kl 22 til kl 5, hvor hun så fik en flaske, men det er slut nu.
Hun vågner mange gange i løbet af natten og klynker, og får nu sin flaske (150ml) omkring kl 3, hvorefter hun sover uroligt til kl 7. Når hun vågner er hun frisk og glad...
Vores sundhedsplejerske mente, at det var fordi hun ikke fik nok at spise, og foreslog, at starte med at give hende vælling inden sengetid. Men ak og ve... Hun vil meget gerne spise vællingen, men bagefter kunne jeg slet ikke lægge hende til ro, hun græd i 1 time hver aften i 4-5 dage. Jeg har så prøvet at give hende mme inden sengetid, (19.30-20) og så vil hun gerne lægge sig til at sove.
Når jeg så går i seng ved 22 tiden har jeg givet hende vællingen halvvejs i søvne, men det duer heller ikke. Hun vrider og vender sig hele natten, og det virker som om hun har meget ondt i maven. Hun har haft lidt tendenser til hård mave, men zoneterapi og en smule laktulose i ny og næ har hjulpet.
Mit spørgsmål til dig er så; Kan det være vællingen som hun får ondt i maven af ???
Skal vi helt lade være med at give hende vælling, og starte med lidt grød i stedet for? Jeg synes det er meget synd for hende, og vil da også gerne have min "gode" nattesøvn tilbage....
Mange hilsner fra
Julies mor