Brev:
Mad nok 5 måneder
30. maj 2006
Alder:
5 mdr.
Mad nok 5 måneder
Hej
For en måneds tid siden svarede du på nogle spørgsmål angående vores lille dreng, der ikke var glad for flasken. Det er han blevet efter vi startede med grød :) Han er nu godt fem måneder, vejer godt 8 kg og er 69 cm. Han får grød morgen og aften og ellers erstatning på flaske.
Jeg er lidt i tvivl om han får nok at spise i løbet af en dag. På det seneste er hans aktivitetsniveau øget betydeligt. Specielt fordi han nu triller fra ryg til mave og kæmper for at komme op på knæene, når han ligger på maven.
Jeg er specielt ked af, at han ikke vil drikke så meget mælk i løbet af dagen. Ikke fordi flasken generer ham, men fordi han simpelt hen ikke virker sulten. Det skal siges at han altid har været lidt dårlig til at annoncere sult, og han har altid spist med ret lange intervaller 3 - 5 timer. Det er ikke muligt at få ham til at spise hypigere.
En dag kan se sådan ud.
6.30 Grød m frugtmos ca. 1dl + lidt vand
8.00 100 ml MME før formiddagslur
12.00 180 ml MME
16.00 200 ml MME
18.30 Grød m. frugtmos ca 1dl + lidt vand
23.00 120 ml MME
Om morgenen er det ikke altid han vil have mælk efter grøden ligesom det sene aftenmåltid også kan være problematisk. Dette betyder, at han kun får to store mælkemåltider per dag. Jeg laver grøden med MME.
I øvrigt sover han rimelig godt. To store lure om dagen og en powernap. Lægges i seng omkring kl. 8 og vågner mellem 5.30 og 6.30.
Får min lille dreng mon mælk og mad nok? Kan man stole på hans meldinger om sult, eller skal vi være ekstra opmærksomme på, hvornår han spiser? Jeg kan ikke se, hvordan det er muligt at klemme mere mad ind i dagen.
Udover madsituationen er han en stærk og glad dreng, der trives godt og er meget aktiv.
Mange hilsner
Nico's mor