Brev:
Søvn og trivsel - 3 mdr.
27. januar 2026
Alder:
3 mdr.
Søvn og trivsel - 3 mdr.
Kære Helen
Beklager alle brevene, men jeg er en anelse desperat og træt.
Har to søde børn, som du ved, og begge som babyer er virkelig krævende. Lange, hårde fødsler, og jeg har en svær efterfødselsreaktion i bagagen.
Lillebror er nu 3 måneder, og vi har kæmpet. For amningen, for søvnen. Føler at jeg jagter lure hele tiden, og at lillebror er svær at putte. Tilmed vil han ikke ligge i barnevogn, eller tage sut. Derfor bliver han puttet ved og med bryst, men det lader ikke til at virke mere …. Ligesom at jeg skal være der fysisk. Med andre ord har jeg ikke meget tid til mig selv, eller endnu værre, min store søn, som lider under situationen.
Mine brystvorter har også set bedre dage, og det er anstrengende at have et barn, der ikke kan finde ro og tilmed ikke kunne hjælpe det! Alle lure er en kamp. Særligt den omkring 16.30-17.00 er dum.
Hvad gør jeg, og hvor længe må han sove i den sidste lur? Bæreselen sørger for, at han typisk får 1 time til halvanden. Dog oftest en putning i gråd uanset længde på vågenvindue.
Hvad gør vi? Savner min store søn.