Brev:
Skemad og søvn - 5 mdr.
7. januar 2015
Alder:
5 mdr.
Skemad og søvn - 5 mdr.
Kære Helen
Min dreng på 5, snart 6 måneder (født 25/7), ammes og er ikke så god til skemad.
Han vejer lidt over 10 kg og er tilsvarende lang (71-72 cm) og da han var omking 4 mdr begyndte han at efterspørge mad jævnligt om natten, ca hver anden time.
Jeg begynte med skemad for ca en måned siden, men han kan endnu ikke finde ud af at få maden sunket, men det kommer jo nok ;)
Mit spørgsmål går på om der er nogle tricks til at få ham til at spise skemad, da jeg er lidt træt af de hyppige amninger om natten. Han ligger i sengen ved siden af mig og jeg vil også gerne have ham over i sin egen seng så snart han sover længere stræk... Det er nemmere at have ham lige i næheden, men måske vi fortyrrer hinanden?
Han har fast rytine om dagen med to gode lure på ca 5 timer ialt og om natten over/ligger i sin seng fra ca 21-22 til 6-7.
Han er meget smilende og glad dreng og om natten han kan også vågne og pludre... Han græder næsten aldrig.
Er det skemaden der skal til for at vi får bedre nattesøvn? Hvad kan jeg gøre - han tanker jo op om natten.
Bedste hilsner
fra en glad mor