Brev:
I tvivl om datters vægt
21. april 2004
Alder:
4 mdr.
I tvivl om datters vægt
Hej
Jeg er en lykkelig far til en pige på 4 mdr. Vi har bare et lille problem - og det er hendes vægt.
Hun er lige for 5 dage siden blevet 4 mdr. og vejer 5720 g. og bliver ammet når hun er sulten, vi har haft besøg af sundhedsplejerske som siger, at vi skal til at give hende vælling og majsgrød op til 3-4 gange dagligt fordi hendes vægt er for lav. Hun er en fin pige, meget opmærksom, hun sover godt og er utrolig aktiv, derfor er jeg lidt imod at begynde at give hende vælling og majsgrød og især i de mængder som sundhedsplejersken anbefaler.
Vi har prøvet at give hende lidt vælling både i flasken og på en ske før og efter hun er blevet ammet, men hun afviser det eller spytter det ud?
Hvad skal vi gøre? Følge sundhedsplejerskens råd eller fortsætte på vores egnen måde?
På forhånd tak for hjælpen