Svar: Pige på 9 år med hovedpine

5. august 2004

Kategori:
Alder:
9 år

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Unge.

Kære bekymrede mor

Har din datter nogensinde fået tjekket sit syn hos en øjenlæge. Umiddelbart så synes jeg I skal få dette gjort, og det skal være hos en øjenlæge og ikke hos en optiker. De symptomer du beskriver kan sagtens skyldes et behov for briller.

Derudover så lyder din datter til at være begyndt med puberteten. Det er tidligt men ikke unormalt. Hjælp hende med en god hygiejne og en fin deodorant, så hun ikke bliver drillet, fordi hun lugter ...

Annonce

... af sved.

Migræneanfald kan godt have noget med hormonerne at gøre, så derfor kan der godt være en sammenhæng i mellem hendes tidlige pubetet og hende hovedpine. Du skriver dog at hovedpinen har stået på i 4 år, hvilket jo er meget længe.

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Hvis øjenlægen ikke finder tegn på behov for briller, så synes jeg det vil være relevant at få taget nogle blodprøver for at se om hendes hormonniveau i kroppen er som det skal være.

Fortsat held og lykke med hende.

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Annonce

Viden om børn:

Selleri

Fra 6 mdr´s alderen vil mange børn nyde at spise flere rodfrugter, da de smager af noget. Selleri er en rodfrugt.

Rodfugter har en naturlig sødme og denne kommer især frem, hvis rodfrugterne bages i ovnen. Du kan lave mos af rodfrugter og du kan også give dit barn større stykker af bagte rodfrugter, som det selv kan spise - rodfrugter er vigtige som en varieret del af både din og barnets kost.

Du skal dog være opmærksom på at selleri indeholder nitrat og det bør...

Læs mere i Babylex

Slik

Vær altid opmærksom på hvad I selv spiser. Barnet lærer af at se på jer og det I gør. Jeres vaner omkring slik, vil således smitte af på jeres barn.

Nogle tilbyder kun slik til festlige lejligheder, andre har en fast ugentlig slikdag. Der er ingen grund til at tilbyde jeres barn slik hver dag.

Babyer har heller ikke behov for slik og interesserer sig måske ligeså gerne for et sundere alternativ, som en brødskorpe eller et dejligt frisk bær.

Ifølge...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for en super god side, med masser af gode og virkeligt kompetente svar, som jeg har brugt flittigt

Josefines mor