Brev:
Pige på 9 år med hovedpine
5. august 2004
Alder:
9 år
Pige på 9 år med hovedpine
Hej
Jer er mor til en pige på snart 9 år, som lider en del af hovedpine.
Det starter omkring kl.15-17, og bliver hurtigt meget slemt, ofte ender det med at hun kaster op, og falder i søvn. Vi har været meget opmærksom på at hun får væske og mad nok i løbet af dagen.
Er det migræne? og hvad kan vi gøre for at hjælpe.
Lægen siger: giv noget pamol. Skal vi blive med med det? Det er et problem der har stået på i snart 4 år.
Hun er 144 cm og vejer 36 kg.
Hun har fået hår under armene, og lugter af sved, trods daglig bad og rent tøj, er dette normal.
Kan tingene have noget med hinanden at gøre?
Hun er ellers velfungerene og godt med i skolen.
Hilsen "bekymret mor"