Svar: Jeg har det dårligt med min højde

23. juni 2004

Kategori:
Alder:
17 år

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Unge.

Kære du

Alle bør bliver løbende målt og vejet af sundhedsplejersken og lægen, og vægt og længde tegnes ind på kurver. Hvis et barn har problemer med væksten vil det fremgå af disse kurver.

Ud fra din beksrivelse er der aldrig blevet stillet spørgsmålstegn ved din højde, dvs at du er vokset som du bør og som man kan forvente. Vi er jo alle forskellige af størrelse og vi ligner også vores forældre. Hvis dine forældre ikke er særligt høje, så kan du heller ikke forvente at ...

Annonce

... blive det.

I stedet for væksthormon, så vil jeg foreslå dig at gå til noget styrketræning, så du får en mere muskuløs krop. Naturligvis ikke i overdreven forstand, men mere for at give dig en pæn facon. Samtidig vil det også give dig selvværd og en følelse af at du ser godt ud, og når man føler sådan, så ranker man også ryggen og syner højere end man reelt er.

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Prøv at fokusere på det pæne ved dig selv, dine øjne, dit hår. Forsøg at glemme folks dumme kommentarer.

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Annonce

Viden om børn:

Barselsorlov

I har begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter har I 32 ugers forældreorlov hver, som I frit kan fordele mellem jer. Det er dog kun i 32 uger af jeres...

Læs mere i Babylex

Høj stol til baby

Når barnet begynder at kunne sidde selv, er det en god idé at anskaffe en høj stol. Så kan barnet sidde med ved bordet under måltiderne, og det kan også følge med i, hvad I laver ved køkken- og spisebordet.

Der findes mange forskellige modeller af højstole, men de fleste vælger i dag en model, som kan stå ved spisebordet. Det giver mulighed for, at baby kan være med ved bordet, når familien sidder og spiser og på den måde naturligt tage del i måltiderne.

De...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for dine lange svar, du er så dejlig fornuftig :) Jeg er glad for at læse, at du i det store og hele kan understøtte det, vi i forvejen har gjort.

Tak skal du have for dine svar

Venlig hilsen, mor til Sofia 8 måneder