Svar: Jeg har det dårligt med min højde
23. juni 2004
Alder:
17 år
Kære du
Alle bør bliver løbende målt og vejet af sundhedsplejersken og lægen, og vægt og længde tegnes ind på kurver. Hvis et barn har problemer med væksten vil det fremgå af disse kurver.
Ud fra din beksrivelse er der aldrig blevet stillet spørgsmålstegn ved din højde, dvs at du er vokset som du bør og som man kan forvente. Vi er jo alle forskellige af størrelse og vi ligner også vores forældre. Hvis dine forældre ikke er særligt høje, så kan du heller ikke forvente at blive det.
I stedet for væksthormon, så vil jeg foreslå dig at gå til noget styrketræning, så du får en mere muskuløs krop. Naturligvis ikke i overdreven forstand, men mere for at give dig en pæn facon. Samtidig vil det også give dig selvværd og en følelse af at du ser godt ud, og når man føler sådan, så ranker man også ryggen og syner højere end man reelt er.
Prøv at fokusere på det pæne ved dig selv, dine øjne, dit hår. Forsøg at glemme folks dumme kommentarer.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske