Svar: 3 årig der nu kan åbne døre
28. juni 2022
Alder:
3 år, 1 mdr.
Kære Mor
Tak for dit brev :)
Hvor er det dejligt at læse, at din ældste datter er så nysgerrig af natur og rigtig gerne går på opdagelse i verden - og at du forsøger at lade hende gøre det og bakker op omkring det. Det er rigtig dejligt for hendes selvfølelse og anerkendende for den selvstændighedsfase, som hun går igennem :)
Jeg kan dog godt forstå, at du bliver lidt bekymret for, hvordan det skal gå, når I skal besøge hendes bedsteforældre, som har to tyre, en sø og en trafikeret vej tæt på huset.
Mit råd vil faktisk være, at du (eller bedsteforældrene) køber et sikkerhedsgitter/trappegitter og sætter det op ved døren. Det kan sandsynligvis godt nå at sidde der, selvom døren også er der og kan således være lukket hele tiden uanset om døren står åben eller ej...
Et sikkerhedsgitter giver mulighed for, at døren kan stå åben, hvis I har brug for at der kommer frisk luft ind, eller pigerne gerne vil kunne kikke ud, uden selv at kunne komme ud. Den yngste på 10 måneder vil sikkert synes, det er rigtig hyggeligt med en åben dør på denne måde. Gitteret sikrer også, at selvom din ældste datter får åbnet døren, så kan hun ikke fortsætte videre ud på egen hånd, fordi gitteret vil forhindre dette.
Du kan måske være heldig at finde et sikkerhedsgitter eller trappegitter billigt brugt, da der jo er tale om en midlertidlig løsning - og jeg håber, at det vil fungere for jer:)
Rigtig meget held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske