Svar: 3 årig der nu kan åbne døre

28. juni 2022

Kategori:
Alder:
3 år, 1 mdr.

Kære Mor

Tak for dit brev :)

Hvor er det dejligt at læse, at din ældste datter er så nysgerrig af natur og rigtig gerne går på opdagelse i verden - og at du forsøger at lade hende gøre det og bakker op omkring det. Det er rigtig dejligt for hendes selvfølelse og anerkendende for den selvstændighedsfase, som hun går igennem :)

Jeg kan dog godt forstå, at du bliver lidt bekymret for, hvordan det skal gå, når I skal besøge hendes bedsteforældre, som har to tyre, en sø og en trafikeret vej tæt på huset.

Mit råd vil faktisk være, at du (eller bedsteforældrene) køber et sikkerhedsgitter/trappegitter og sætter det op ved døren. Det kan sandsynligvis godt nå at sidde der, selvom døren også er der og kan ...

Annonce

... således være lukket hele tiden uanset om døren står åben eller ej...

Et sikkerhedsgitter giver mulighed for, at døren kan stå åben, hvis I har brug for at der kommer frisk luft ind, eller pigerne gerne vil kunne kikke ud, uden selv at kunne komme ud. Den yngste på 10 måneder vil sikkert synes, det er rigtig hyggeligt med en åben dør på denne måde. Gitteret sikrer også, at selvom din ældste datter får åbnet døren, så kan hun ikke fortsætte videre ud på egen hånd, fordi gitteret vil forhindre dette.

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Du kan måske være heldig at finde et sikkerhedsgitter eller trappegitter billigt brugt, da der jo er tale om en midlertidlig løsning - og jeg håber, at det vil fungere for jer:)

Rigtig meget held og lykke :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udstyr:

11. juli 2024 | Udstyr | 10 mdr.

Gåstol til baby

Kære Helen Min dreng er 10 måneder og er begyndt at rejse sig ved møblerne -...

18. juni 2024 | Udstyr | 6 mdr.

Tudkop - ja eller nej?

Hej Helen Tusind tak for dit svar omkring overgangen fra flaske til kop. Jeg...

Annonce

Viden om børn:

Fedt

Små børn har brug for fedt i maden. Det anbefales at tilsætte en tsk fedtstof i hver portion hjemmelavet mad. Det er udmærket at skifte imellem de forskellige typer fedtstof som olie, smør og plantemargarine.

Efter 1 års alderen kan barnet fortsat have behov for at få lidt ekstra fedtstof. Det er især i familier, hvor man spiser meget magert og gerne vil at barnet skal have sunde spisevaner fra starten.

I mager mad er der mange grøntsager, frugt og brød og kun lidt...

Læs mere i Babylex

Mellemmåltider børn

Børn har brug for at få 3-4 mellemmåltider i løbet af dagen. Børn over 1 år bevæger sig ofte meget og mellemmåltiderne sikrer deres energibehov. Derfor skal mellemmåltider også være sunde.

Mellemmåltiderne vil ofte ligge formiddag, eftermiddag, før aftensmaden og som godnatmåltid.

Mellemmåltider kan være:
- Grovbolle f.eks. havregrynsboller, eller grovbrød med lidt frugt
- Rugbrødssnitter med smør, ost, frugt
- Frisk frugt, råkost,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en fantastisk brevkasse og nogle fantastiske og velskrevne bøger. Begge dele har ofte hjulpet os siden vi blev forældre for ca. 1½ år siden!

Tak fra familien i København.