Svar: 3 årig der nu kan åbne døre

28. juni 2022

Kategori:
Alder:
3 år, 1 mdr.

Kære Mor

Tak for dit brev :)

Hvor er det dejligt at læse, at din ældste datter er så nysgerrig af natur og rigtig gerne går på opdagelse i verden - og at du forsøger at lade hende gøre det og bakker op omkring det. Det er rigtig dejligt for hendes selvfølelse og anerkendende for den selvstændighedsfase, som hun går igennem :)

Jeg kan dog godt forstå, at du bliver lidt bekymret for, hvordan det skal gå, når I skal besøge hendes bedsteforældre, som har to tyre, en sø og en trafikeret vej tæt på huset.

Mit råd vil faktisk være, at du (eller bedsteforældrene) køber et sikkerhedsgitter/trappegitter og sætter det op ved døren. Det kan sandsynligvis godt nå at sidde der, selvom døren også er der og kan ...

Annonce

... således være lukket hele tiden uanset om døren står åben eller ej...

Et sikkerhedsgitter giver mulighed for, at døren kan stå åben, hvis I har brug for at der kommer frisk luft ind, eller pigerne gerne vil kunne kikke ud, uden selv at kunne komme ud. Den yngste på 10 måneder vil sikkert synes, det er rigtig hyggeligt med en åben dør på denne måde. Gitteret sikrer også, at selvom din ældste datter får åbnet døren, så kan hun ikke fortsætte videre ud på egen hånd, fordi gitteret vil forhindre dette.

Helens bog til far
LÆS OGSÅ: "Helens bog til far" - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Du kan måske være heldig at finde et sikkerhedsgitter eller trappegitter billigt brugt, da der jo er tale om en midlertidlig løsning - og jeg håber, at det vil fungere for jer:)

Rigtig meget held og lykke :)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udstyr:

25. december 2023 | Udstyr | 2 mdr.

Valg af bæresele

Hej Helen. Rigtig glædelig jul! Vi har fået en bæresele i julegave, men...

31. oktober 2023 | Udstyr | 15 mdr.

Hovedpude til 1årig

Hej Helen. Jeg kan se at du generelt anbefaler 2års alderen som et tidspunkt...

Annonce

Viden om børn:

Øl og amning

Før i tiden anbefalede man, at kvinder der lige havde født, og som gerne ville amme, drak en maltøl eller en mørk hvidtøl dagligt, fordi det kunne hjælpe med at sætte mælkeproduktionen op. Det var kun øl af denne type, som havde effekt, og effekten skulle skyldes maltindholdet. På barselsafdelingen kunne man derfor få en øl til frokost eller aftensmaden, hvis man havde brug for det.

Det anbefales dog ikke mere, at man forsøger at øge sin mælkeproduktion ved at drikke øl....

Læs mere i Babylex

Donorhjælp

Hvis man ikke kan blive gravid på almindeligvis, så kan man benytte sig af en donor. Og i Danmark er der to muligheder:

1. Donor med sæd:
Kvinder der ikke har nogen mandling partner eller hvor den mandlige partners sædkvalitet ikke kan anvendes til befrugtning, har mulighed for at blive gravide med en sæddoner.

Sæddonation kan både være anonym og åben. På lægeklinikker vil den normalt være anonym, hvor man kan få åbne donorer på jordemoderklinikker.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit svar ang. vores datter. Jeg tror virkelig, at du ramte plet med dit svar!

Mor til sensitiv pige på 4 måneder