Svar: Højstol med fodstøtte
20. juni 2022
Alder:
10 mdr.
Kære Christina
Tak for dit brev og fine spørgsmål omkring fodstøtte på højstole :)
Børn sidder som udgangspunkt bedst, hvis de har støtte under fødderne, derfor anbefales det, at en høj stol har fodstøtte. Det kan sammenlignes lidt med, at du sidder på en spisebordstol og ikke kan nå gulvet - her vil du også blive træt i benene, hvis dine ben ikke får nogen form for støtte...
Nomi stolen, som I har, skulle være meget sikker og opfylde alle krav til sikkerhed. Blandt andet er fodpladen så stor, at stolen skulle blive stående, uanset hvor jeres dreng træder på fodpladen. Stolen har f.eks. også "anti-tilt-hjul" på de bagerste ben, hvilket reducerer risikoen for, at stolen vælter bagover, hvis barnet pludselig skubber fra mod bordet - i stedet for at vælte, vil stolen trille baglæns.
Som jeg læser jeres brev, så forsøger jeres dreng at rejse sig op, og tager derved naturligt afsæt fra fodpladen - har I en sele til ham? Nomi har lavet en sele til børn i alderen 6-36 måneder. Selen er netop med til at sikre, at han bliver siddende, hvis han forsøger at rejse sig eller prøver at kravle ud af sin stol... Selen bruges sammen med Nomi Mini bøjlen.
Håber I kan bruge dette lidt videre - og vil naturligt også sige, at I altid skal have ham under opsyn, når han sidder i sin stol:)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske