Svar: Højstol med fodstøtte

20. juni 2022

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Kære Christina

Tak for dit brev og fine spørgsmål omkring fodstøtte på højstole :)

Børn sidder som udgangspunkt bedst, hvis de har støtte under fødderne, derfor anbefales det, at en høj stol har fodstøtte. Det kan sammenlignes lidt med, at du sidder på en spisebordstol og ikke kan nå gulvet - her vil du også blive træt i benene, hvis dine ben ikke får nogen form for støtte...

Nomi stolen, som I har, skulle være meget sikker og opfylde alle krav til sikkerhed. Blandt andet er fodpladen så stor, at stolen skulle blive stående, uanset hvor jeres dreng træder på fodpladen. Stolen har f.eks. også "anti-tilt-hjul" på de bagerste ben, ...

Annonce

... hvilket reducerer risikoen for, at stolen vælter bagover, hvis barnet pludselig skubber fra mod bordet - i stedet for at vælte, vil stolen trille baglæns.

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ: "Helens bog om gråd og trøst" med masser af råd om bl.a. børn med kolik, high need babies, mareridt, raserianfald og separationsangst.

Som jeg læser jeres brev, så forsøger jeres dreng at rejse sig op, og tager derved naturligt afsæt fra fodpladen - har I en sele til ham? Nomi har lavet en sele til børn i alderen 6-36 måneder. Selen er netop med til at sikre, at han bliver siddende, hvis han forsøger at rejse sig eller prøver at kravle ud af sin stol... Selen bruges sammen med Nomi Mini bøjlen.

Håber I kan bruge dette lidt videre - og vil naturligt også sige, at I altid skal have ham under opsyn, når han sidder i sin stol:)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om udstyr:

25. december 2023 | Udstyr | 2 mdr.

Valg af bæresele

Hej Helen. Rigtig glædelig jul! Vi har fået en bæresele i julegave, men...

31. oktober 2023 | Udstyr | 15 mdr.

Hovedpude til 1årig

Hej Helen. Jeg kan se at du generelt anbefaler 2års alderen som et tidspunkt...

Annonce

Viden om børn:

Menstruation - efter fødsel

Det er meget forskelligt, hvornår menstruationen begynder igen efter en fødsel. Hos nogle kvinder kommer menstruationen allerede efter ca. 8 uger, men det er også helt normalt, at menstruationen først kommer et år efter, at du har født.

Hvis du ammer, vil det ofte udskyde din menstruation, så menstruationen først vender tilbage, når du begynder at trappe ned i antallet af amninger eller helt er stoppet. Men menstruationen kan vende tilbage på forskelligt tidspunkt, uanset om du...

Læs mere i Babylex

Medicin til børn

Et lille barn må aldrig få medicin, uden at lægen har ordineret det. Børn skal have helt andre mængder end voksne og reagerer anderledes på visse produkter.

Har dit barn fået ordineret medicin, så er det vigtigt at følge lægens instruks. Er der f.eks. ordineret penicillin i 6 dage, så er det vigtigt, at du giver medicinen i 6 dage og ikke stopper efter 3 dage, fordi du synes, at barnet virker frisk og rask. Hvis du stopper for hurtigt, risikerer du, at sygdommen vender...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit hurtige svar - jeg ser altid tingene fra en anden vinkel når jeg læser dine svar - en vinkel som man ikke altid selv kan se tingene fra, når det er kørt lidt i hårdknude.

Glæder mig altid til at høre fra dig

Mange hilsner
Lillepigens mor