Brev:
Ammestrejke på vej?
20. juni 2022
Alder:
3 mdr.
Ammestrejke på vej?
Kære Helen
Mange tak for dit forrige svar om vores urolige morgener. Vi har haft en glad og tilfreds pige.
Den sidste uge har vi begge været slemt forkølede med feber og hoste og i den forbindelse faldt min mælkeproduktion, dels fordi hun søgte brystet lidt mindre, dels fordi jeg havde feber. Der har ellers aldrig manglet mælk, tværtimod!
Den er meget langsom på vej tilbage igen, men her i mellemtiden har jeg en meget utilfreds pige, der klager højlydt, hiver i brystvorten, banker på brystet og, desværre, også er begyndt at nægte at tage brystet.
Her i løbet af weekenden er hun begyndt hyppigere og hyppigere at afvise brystet, spænde op som en flitsbue og græde utrøsteligt, selvom hun tydeligvis er meget sulten. Det gør det jo kun ekstra svært at få mælkeproduktionen op igen ved at lade hende sutte lidt ekstra.
Hvad skal jeg gøre dels for at undgå ammestrejke, dels for at opretholde og få min mælkeproduktion tilbage på højkant igen?
Pt vil hun kun ammes liggende...
Med venlig hilsen
Nybagt mor