Teenager menstruation

25. juli 2004

Kategori:
Alder:
12 år

Teenager menstruation

Hej

Vi har en datter på netop 12 år som allerede har fået menstruation. Hun har nu haft det 2 gang med de 28 dages interval. Hun bløder så meget (allerede) så hun ikke kan nøjes med små trusseindlæg. Spørgsmålet er, hvor kan man købe hygiejnebind som er små.

Hun er meget spinkel, så dem der findes hvor vi har ledt er alle for brede, lange osv. Vi har ledt i div. supermarkeder, matas og på apotek.

Apotek og Matas siger bare det ...

Annonce

... var da tidlig hun fik ´det´. Er det det?

Jeg syntes selvfølgelig, men har da hørt fra andre at pigerne får det tidligere og tidligere, selv husker jeg, at jeg fik menstruation som ca. 14 årig.

Hun tør ikke spørge sundhedsplejersken på skolen, da hun frygter hun er den første der har fået menstruation.

Har du et godt bud ? Hører også gerne om hvornår menstruationer normalt starter? Iflg. din erfaring på skolerne.

På forhånd tak

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

Annonce

Viden om børn:

Slik

Vær altid opmærksom på hvad I selv spiser. Barnet lærer af at se på jer og det I gør. Jeres vaner omkring slik, vil således smitte af på jeres barn.

Nogle tilbyder kun slik til festlige lejligheder, andre har en fast ugentlig slikdag. Der er ingen grund til at tilbyde jeres barn slik hver dag.

Babyer har heller ikke behov for slik og interesserer sig måske ligeså gerne for et sundere alternativ, som en brødskorpe eller et dejligt frisk bær.

Ifølge...

Læs mere i Babylex

Portionsstørrelse børn

Det er meget forskelligt, hvor meget det enkelte barn spiser. Nogle børn spiser meget, og andre børn spiser mindre. Der er også forskel på børns appetit, som kan svinge alt efter tidspunktet på dagen.

Børn skal have lov til at regulere deres behov for mad. Det lille barn skal have lov til at die ved brystet, når det viser behov, og børn der får flaske, skal på samme måde have lov til at selvregulere. Barnet må ikke presses til at tømme hele flasken - og omvendt - hvis barnet...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Mange tak for dine mange meget gode og brugbare råd. Jeg er glad for at man kan skrive til dig. Ingen som jeg har mødt har så mange gode konkrete råd som du har og samtidig kan man altid mærke at det er med et stort hjerte. Tak! Persi