Brev:
Teenager menstruation
25. juli 2004
Alder:
12 år
Teenager menstruation
Hej
Vi har en datter på netop 12 år som allerede har fået menstruation. Hun har nu haft det 2 gang med de 28 dages interval. Hun bløder så meget (allerede) så hun ikke kan nøjes med små trusseindlæg. Spørgsmålet er, hvor kan man købe hygiejnebind som er små.
Hun er meget spinkel, så dem der findes hvor vi har ledt er alle for brede, lange osv. Vi har ledt i div. supermarkeder, matas og på apotek.
Apotek og Matas siger bare det var da tidlig hun fik ´det´. Er det det?
Jeg syntes selvfølgelig, men har da hørt fra andre at pigerne får det tidligere og tidligere, selv husker jeg, at jeg fik menstruation som ca. 14 årig.
Hun tør ikke spørge sundhedsplejersken på skolen, da hun frygter hun er den første der har fået menstruation.
Har du et godt bud ? Hører også gerne om hvornår menstruationer normalt starter? Iflg. din erfaring på skolerne.
På forhånd tak