Teenager menstruation

25. juli 2004

Kategori:
Alder:
12 år

Teenager menstruation

Hej

Vi har en datter på netop 12 år som allerede har fået menstruation. Hun har nu haft det 2 gang med de 28 dages interval. Hun bløder så meget (allerede) så hun ikke kan nøjes med små trusseindlæg. Spørgsmålet er, hvor kan man købe hygiejnebind som er små.

Hun er meget spinkel, så dem der findes hvor vi har ledt er alle for brede, lange osv. Vi har ledt i div. supermarkeder, matas og på apotek.

Apotek og Matas siger bare det ...

Annonce

... var da tidlig hun fik ´det´. Er det det?

Jeg syntes selvfølgelig, men har da hørt fra andre at pigerne får det tidligere og tidligere, selv husker jeg, at jeg fik menstruation som ca. 14 årig.

Hun tør ikke spørge sundhedsplejersken på skolen, da hun frygter hun er den første der har fået menstruation.

Har du et godt bud ? Hører også gerne om hvornår menstruationer normalt starter? Iflg. din erfaring på skolerne.

På forhånd tak

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Annonce

Viden om børn:

Navle

Hos det nyfødte barn sidder stadig en rest fra navlestrengen, som vil falde af, af sig selv, når barnet er mellem ca. 5 dage og tre uger gammelt. Det er normalt at det kan bløde fra navlen i denne periode og det kan også lugte fra navlen, da det er en forrådningsproces der sker.

Du skal være opmærksom på at navlen ikke begynder at lugte for meget, da det kan være tegn på infektion. Hvis navlen lugter gennem barnets tøj, er det for meget. Hvis der er rødme omkring navlen, kan...

Læs mere i Babylex

Stå selv

Mange børn kan slet ikke vente på at komme op i lodret stilling og vil allerede i 5-6 mdr´s alderen gerne trække sig op ved mors eller fars hænder. Når det lykkes er det dejligt med en hoppetur på mors og fars ben.

Vær dog opmærksom på at barnet skal være noget ældre før det er stærkt nok til selv at kunne holde sig oprejst. Først omkring 10 mdr´s alderen rejser de fleste børn sig ved møbler og andre faste steder.

At barnet vil stå, betyder ikke at barnet er parat...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Vi vil bare sige dig tusinde tak!! Det er uvurderligt, at du findes og giver så mange gode råd! Men det bedste er, at du er så anerkendende i dine svar om alverdens små og store problemer hjemme i de små familier. Det er en rigtig rar følelse, at man ikke behøver holde sig tilbage, når man skriver til dig, fordi du aldrig dømmer i dine svar. Så tusinde tak for en fantastisk brevkasse!

Hilsen drengens forældre