P-piller - 18 år

19. juli 2004

Kategori:
Alder:
18 år

P-piller - 18 år

Kære Netsundhedsplejerske

Jeg er lige begyndt på p-piller, så er stadig meget usikker på dem. Jeg har været på den i 11 dage. Og vil meget gerne vide 3 ting:

1) Er det normalt at have mentruation i flere dage end man plejer?
2) Der står på pakken at når man har taget 21 piller holder man pause på 7 dage. (Når man starter på dem, starter man på første dagen, når mentruationen begynder) men vil menstruationen også komme når der kun er gået 21 dage og ik de sædvanlige 28 dage?
3) Er det farligt at udskyde menstuationen?

Håber du kan hjælpe.

Med venlig hilsen
Natasha

Læs Helens svar »

Annonce

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Annonce

Viden om børn:

Madras til barneseng

Der findes mange slags madrasser på markedet, og når du skal vælge en madras til dit barns seng, så vil anbefalingen ofte være, at du vælger en skummadras, en latexmadras eller alternativt en madras i et naturmateriale. Vælger du en skummadras (polyurethanskum), skal den være mindst 5 cm tyk og helst med betræk, der kan tages af og vaskes.

Det anbefales, at dit barn ligger på et fast underlag, fordi det giver barnet mulighed for at bruge og udvikle sine muskler. Samtidig sikrer...

Læs mere i Babylex

Kostfibre og børn

Det lille barn kan få diarré og løs afføring af at få for mange kostfibre. Især hvis barnet spiser grød og brød med hele kerner, eller rå grøntsager og meget frugt, kan barnet få for mange kostfibre.

Små børn må gene spise fuldkorn, men det anbefales, at de også spiser andre kornprodukter, da de let kan få for meget kostfiber. Når barnet i 8 måneders alderen begynder at spise brød, så bør ca. halvdelen af brødet være rugbrød og fuldkornshvedebrød og resten varieres mellem hvidt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Fantastisk hjemmeside, fantastiske bøger og fantastiske meninger!

Kærlig hilsen
Mor til Elias, 7 måneder.