P-piller, fortrydelsespiller og graviditet

8. august 2008

Kategori:
Alder:
17 år

P-piller, fortrydelsespiller og graviditet

Hej (:

Jeg har nogle spørgsmål.

- Kan man købe fortrydelsespille i håndkøb på alle apoteker? Og hvad koster de?

- Jeg var sammen med en dreng i søndags, vi brugte ikke kondom, og han sagde at han ikke kom da han var inden i mig, jeg tager p-piller og tog p-pillen 2 timer inden vi havde sex sammen uden kondom, jeg vil gerne vide om jeg kan være blevet gravid.

- Jeg har taget to graviditetstest og de var begge to negative, men er det for tidligt at tage dem og så være sikker på at de er rigtige, eller skal man vente nogle dage

- Når man tager sin p-pille om morgen, hvor lang tid går ...

Annonce

... der så før den virker? Altså virker den med det sammen eller går der nogle timer?
Jeg tager ikke mine p-piller på præcis samme tid hver dage, plejer at tage dem mellem kl 9-11, har det nogen forskel på om man så kan blive gravid?

- Kan man godt tage en graviditetstest selvom man er på p-piller, og man ikke har fået sin menstruation den dag man skulle, kan p-pillerne så godt gøre noget så testen ikke bliver rigtig?

- Når man er på p-piller, får man så sin menstruation lige meget om du er gravid eller hvad?
Hvad sker der hvis man er gravid og bliver ved med at tage sine p-piller?

Hilsen Bolette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

Annonce

Viden om børn:

Astma

Børn med astma trækker ikke vejret på samme måde som vi andre. Når man har astma, så snører luftvejene sig sammen, passagen for luft ind og ud af lungerne bliver mindre og barnet har derfor svært ved at trække vejret.

Astma er det man kan kalde for en lungesygdom og børn med astma vil ofte have anfald, hvor de tydeligt har problemer med vejrtrækningen. Under et astmaanfald vil barnet få en hvæsende, pibende vejrtrækning, kvælningsfornemmelse, vedvarende hoste og nogle gange også...

Læs mere i Babylex

Tommelfinger - sutte på

Allerede mens barnet ligger i mors mave under graviditeten, øver det sig i at sutte på finger. Derfor ser man ofte, at nyfødte og småbørn ligger og sutter på deres fingre - det har de også gjort inde i maven.

At sutte på tommelfinger har akkurat samme beroligende effekt som al anden sutten hos spædbørn. Suttebehovet er naturligt og må ikke undertrykkes, da det giver barnet en form for tryghed. Det er dog stadig vigtigt, at barnet får den tryghed og opmærksomhed, som det har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Allerførst så tusind tak for din fantastiske brevkasse. Jeg har fulgt den på sidelinjen i et par måneder og er meget imponerede over dine gode råd og vejledninger

Mor til Sille 7 måneder