Vil ikke spise, vil ikke have skiftet ble

1. juni 2023

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Vil ikke spise, vil ikke have skiftet ble

Hej Helen

Lige pludselig begyndte vores lille pige på 18 måneder, at blive meget morglad. Det er kun mor der dur, og når hun skal afleveres i vuggestuen, er hun begyndt at græde lige så meget som i indkøringsperioden. Jeg tænker det her er en fase, hvor hun bare har brug for lidt ekstra kys, nus og tæthed.

Men det vi ikke forstår er, at hun ikke gider spise ved bordet. Vi laver noget mad vi ved hun godt kan lide, vi andre spiser samtidigt med hende, der er god stemning, men hun gider simpelthen ...

Annonce

... ikke spise! Hverken morgenmad, mellemmåltider eller aftensmad. I vuggestuen spiser hun helt fint. Jeg har forsøgt at sætte hende hos mig, og så spiser hun lidt, men ikke meget. Vi har en oplevelse af at hun meget hellere vil lege med maden end at spise den. Hun er ellers meget madglad.

Vi er helt klar inde i en periode, hvor hun gerne vil være mere selvstændig og sige nej til alt.

Er alt det her normalt? Jeg får særligt ondt i maven over det med maden.

De bedste hilsner,
En lidt bekymret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Tænk forebyggelse, når du skifter ble – og undgå rød numse

Hudproblemer hos de små er desværre et udtalt problem, men ved at bruge korrekt og forebyggende hudpleje ved hvert bleskift kan du skånsomt, naturligt og nemt undgå, at din baby får rød numse.

Derfor får blebørn nemt røde numser
Hvis din baby har rød numse, er du ikke alene. ...

Læs mere her

13. oktober 2024 | Sygdom | 18 mdr.

Skoldkopper, bedsteforældre og smitte

Kære Helen. Vores søn på 18 måneder har fået skoldkopper og i den...

16. august 2024 | Opdragelse | 16 mdr.

16 måneder - tryghedssøgende

Kære Helen Tak for din brevkasse og tidligere svar:) Vores søn er nu...

12. august 2024 | Sovevaner | 19 mdr.

Kun far kan putte - og det tager +1 time.

Hej Helen Vi skriver til dig da vi har udfordringer med putning til nat. Vi...

17. maj 2024 | Diverse | 16 mdr.

Cyklus efter fødsel

Hej Helen Jeg har denne gang et spørgsmål, som ikke direkte vedrører mine...

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

Annonce

Viden om børn:

Seng

Mange babyer har ikke brug for tremmeseng i begyndelsen, da sengen vil være for stor og dermed for utryg for barnet. I begyndelsen kan man derfor stille liften i tremmesengen, hvis man ønsker at barnet skal sove i sengen der.

Et barn vil ofte kunne bruge tremmesengen til det er ca 2.5-3 år gammelt og det er vigtigt at vælge en god seng. Her er lidt overvejelser og gode råd:

- Vælg en seng, som måler ca 110 cm x 55 cm. Den størrelse passer til de fleste børn indtil...

Læs mere i Babylex

Klapvogn - køb af klapvogn

Når I vil købe en klapvogn, skal I overveje, hvad jeres behov er. Der findes mange forskellige modeller af klapvogne, som hver har deres fordele.

En klapvogn kan være praktisk, når I bevæger jer rundt i byen, eller tager feks. bus eller tog. En klapvogn er ofte let at manøvrerer rundt med, og den fylder ofte mindre end en barnevogn, hvilket kan gøre den praktisk i hverdagen. Samtidig kan mange klapvogne klappes sammen, så de f.eks. kan være med i bilen, hvis I f.eks. skal i ZOO...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Denne måneds præmie: Vind kreativt legetøj til dit barn!

Værdi 520,-

tilmeld

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tak for dit gode svar sidst, som virkelig hjalp mig videre. Vi har valgt at beholde putteflasken lidt endnu :-)

Agnes mor