Brev:
7,6-årig føler afsavn i skolen
2. januar 2023
Alder:
7 år, 6 mdr.
7,6-årig føler afsavn i skolen
Hej Helen,
Jeg skriver til dig, fordi vores 7-årige datter er begyndt at blive ked af det, når hun bliver afleveret i sfo om morgenen (hun har ellers selv villet gå ind i sfo siden det meste af o. Klasse sidste skoleår). Hun siger at hun savner mig, og at det er en lang skoledag. Jeg har sagt til hende at vi skal prøve at sige farvel i sfo, hvor hun går i gang med at tegne, i stedet for at hun følger mig ned til lågen, hvor hun står der selv og bliver ked af det. Hun er begyndt at blive ked af det over det om aftenen. ...
...
Vi oplever ligeledes at hun er begyndt at sige at hun har ondt i halsen og maven, når vi skal på besøg hos nogle venner, og hun begynder at græde og vil ikke spise ved bordet. Det plejer at hjælpe hvis en af os forældre sidder ved siden af hende.
Er det normalt at børn kan føle denne angst på besøg hos andre og seperationsangst? Er det en fase der går over af sig selv igen?
Kan du hjælpe os med, hvordan vi bedst hjælper vores datter videre.
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
forældre til en 7-årig datter