Græder over alt

15. juni 2022

Kategori:
Alder:
21 mdr.

Græder over alt

Hej Helen :)

Jeg skriver til dig grundet min datters adfærd.
Hun er 21 måneder, så lige knap 2 år.

Hun har de sidste 3-4 uger pludselig blevet rigtig sur, pylret og græder meget hurtigt.

Hun har altid været rigtig god til at børste tænder, fået creme på kroppen og har altid elsket at få sko og overtøj på.

Fra den ene dag til den anden begynder hun at græde og blive nærmest ulykkelig og rasende over at hun skal have børstet tænder, skiftet ble, og have creme på. Dette sker både morgen og aften.

Hun har her til morgen blevet sur og ...

Annonce

... ulykkelig over at hendes far skulle give hende overtøj på, men efter jeg fik trøstet hende i 2 min, så gad hun godt!

Hun har altid været stædig, men meget glad og fræk pige på den gode måde.

Hun er jo stadig glad, men synes hun hælder mere til en sur lille pige!

De siger hun har det godt i Vuggestuen

Ved ikke om det er mig os der gør noget forkert?
Jeg ved godt de kommer i en trodsig alder, men synes bare det er kommet pludseligt, og en ret stor forskel,

Kender du til dette?

Glæder mig til at høre fra dig.

Hilsen
en lidt ked af det Mor!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Taktilsansen

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Taktilsansen kaldes også berørings- og følesansen. Den er vigtig for barnets kropsbevidsthed, og den gør, at vi kan mærke varme, kulde, smerte, tryk mm. Børn som har problemer med deres taktile sans, vil ofte ikke bryde...

Læs mere i Babylex

Autostol

Til transport i bil skal barnet sidde i en godkendt autostol. Det lille barn skal helst sidde fastspændt med ryggen mod kørselsretningen.

Autostole skal være godkendt efter ECE (R)-44-03 eller 44-04. Der skal være et E-mærke på stolen, og den lange talrække under eller efter E-mærket skal starte med enten 03 eller 04.

For fastmonterede autostole hedder godkendelsen ECE (R) 44-05.

Autostole med andre mærkninger skal også være E-mærket, for at de er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak igen for dine svar, jeg bliver så meget klogere :-).

Du rammer så præcist!

Glad påske til dig :o)

Mor til pige på 2 måneder