Bliver ked af det, når hun skal i bad

13. januar 2022

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Bliver ked af det, når hun skal i bad

Kære Helen

Min datter som bliver 1 år lige om et øjeblik, vil pludselig ikke i bad. Inden for den sidste måned har det taget til. Hun holder fast i mig, når jeg vil sætte hende ned i badekaret og laver sådan et "ked-af-det/utilfreds-ansigt".' Hun taler dog tit om bad, vil gerne have far og jeg går i bad, hvilket hun viser med tegn.

Hvis jeg ikke tager hende op, eskalerer det. Jeg har forsøgt at aflede, det virker kortvarigt og ændrer jo ikke på, hun tydeligt siger nej tak, når jeg prøver at sætte hende ned i bad. Det går nemmere, når jeg står i brusen og far rækker mig hende, men hun vil hurtigt ud, jeg når kun at pjaske lidt vand på maven og altså ...

Annonce

... ikke reelt vaske hende, og så begynder hun på det der "ked-af-det-ansigt".

Hvad er det rigtige at gøre, hun kan jo ikke lade være med at blive vasket, og det er bare nemmest og bedst i badekar ift. at få opløst skidt :-) Er det almindeligt, at børn på den alder får sådan en periode? Hun har altid elsket sit bad. Sidste gang fik hun sæbe i øjnene, men det var efter hun var begyndt at blive ked af det, og jeg havde givet hende sæbe i håret. Det hjalp selvfølgelig ikke på situationen, men det er bare for at sige, der ikke er noget specifikt, der har udløst det. Det er ligesom bare kommet snigende? Har du nogle konkrete råd til, hvad jeg gør.

Venligst

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Astma

Børn med astma trækker ikke vejret på samme måde som vi andre. Når man har astma, så snører luftvejene sig sammen, passagen for luft ind og ud af lungerne bliver mindre og barnet har derfor svært ved at trække vejret.

Astma er det man kan kalde for en lungesygdom og børn med astma vil ofte have anfald, hvor de tydeligt har problemer med vejrtrækningen. Under et astmaanfald vil barnet få en hvæsende, pibende vejrtrækning, kvælningsfornemmelse, vedvarende hoste og nogle gange også...

Læs mere i Babylex

Rodfrugter

Især i de kolde efterårs- og vintermåneder er rodfrugter rigtig gode. Rodfrugter er sunde, nærende og giver god smag til mange vinterretter og så har de farver og en naturlig sødme, som mange børn sætter stor pris på.

Pastinakker og jordskokker er lyse, gulerødder orange, og rødbeder har en farve, der kan variere fra det violette over i det vinrøde, alt efter hvordan de tilberedes.

Det danske klima er godt at dyrke rodfrugter i og det er som udgangspunkt en god idé...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en god brevkasse. Den har i mange sammenhænge givet mig brugbare svar på de spørgsmål, der dukker op for en førstegangsmor.

De bedste hilsener
Den forvirrede førstegangsmor