Brev:
Hvornår forstår børn en uge-kalender?
16. september 2021
Alder:
2 år, 6 mdr.
Hvornår forstår børn en uge-kalender?
Hej Helen
Jeg har overvejet at introducere piktogrammer og ugekalender herhjemme, således at min søn på 2,5 år kan se hvornår weekenden starter, at vi skal til farmors fødselsdag på søndag, at han skal i bad torsdag og søndag, og at farmor og farfar henter onsdag osv.
Allerede onsdag morgen siger han "NU er det weekend! Jeg skal ikke i dagpleje" og så er det bare nemmere at forklare ved at vise en kalender.
Er det en god idé, eller skal vi vente?
Hilsener herfra