Brev:
Reagerer ikke på sit navn
18. februar 2021
Alder:
19 mdr.
Reagerer ikke på sit navn
Kære Helen,
Mange tak for dit lange og fyldestgørende svar - det har helt sikkert givet mig mere ro i sindet :-)
Jeg glemte dog at spørge om en ting; Som nævnt i min lange beskrivelse, så synes jeg ikke rigtig, at han reagerer (nok) på sit navn. En gang i mellem reagerer han ved, at kigge på en, men andre gange (ofte), så reagerer han ikke rigtig/ignorerer en. Vuggestuen siger, at han der reagerer nogle gange, men ikke altid, men at han godt ved, at han hedder Hugo.
Er det bare sådan, at børn på hans alder nogle gange ikke reagerer, måske fordi de simpelthen ikke gider, eller er for optaget af andet? Jeg synes jo, at det er lidt for ofte, men på den anden side så ved jeg ikke, hvor bred ‘normalen’ er på dette punkt?
Hans ører er jo tjekket flere gange, også for nyligt, de er fine. Det at han ikke altid reagerer på sit navn plus hans nyopfundne tågang, var årsagen til, at jeg blev lidt bekymret for infantil autisme - som beskrevet i min sidste mail. Omvendt har han jo fin og vedholdende øjenkontakt og vil gerne være fysisk (bæres, kram, kys etc.), når han selv har lyst :-)
Jeg undskylder mit bonus spørgsmål, men jeg er en mor, der bekymrer mig om mange ting (nok mere end andre), så jeg spørger hellere en gang for meget end en gang for lidt.
Jeg har 3 fejlslagende graviditeter bag mig, herunder 1 ca. midtvejs i graviditeten, og graviditeten med min søn var meget kompliceret med mange ugers indlæggelse og en problematisk fødsel. Det har helt sikkert sat sine spor, og jeg bekymrer mig alt for meget:-)
God aften.
Mange hilsner
Mor