Brev:
Lidt for vild tumling
27. november 2020
Alder:
4 mdr.
Lidt for vild tumling
Hej Helen
Jeg ville prøve en ny leg med min søn på 4,5 måned, som jeg havde fundet i “Leg med din baby”. Det er den, de kalder Gyngestolen, hvor baby ligger på skinnebenene, og så ruller den voksne sig op i siddende position og derefter tilbage i liggende.
Det gik fint på vej op, men på vej ned fik vi for meget fart på, og min søn var på vej til at slå en forlæns kolbøtte henover mit hoved. Jeg har mine hænder på hans skuldre og får bremset ham, men det bliver jo ret brat. Jeg synes, jeg hører en knæklyd (mit bud er fra ryggen), og han begynder at græde. Jeg tænker, vi begge er blevet lige forskrækkede. Jeg får trøstet ham, og han er tilbage til sit normale, glade selv og brokker sig ikke, når han ligger på hverken mave eller ryg eller når han sidder og står hos os.
Men selvom han ikke virker påvirket af det, og man jo siger, at babyer kan holde til meget, så kan jeg ikke helt slippe knæklyden. Skal jeg bare tage det roligt, nu hvor han virker ok? Eller ville du anbefale at få ham set på af en læge eller lign.?
Med venlig hilsen
C.