Lidt for vild tumling

27. november 2020

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Lidt for vild tumling

Hej Helen

Jeg ville prøve en ny leg med min søn på 4,5 måned, som jeg havde fundet i “Leg med din baby”. Det er den, de kalder Gyngestolen, hvor baby ligger på skinnebenene, og så ruller den voksne sig op i siddende position og derefter tilbage i liggende.

Det gik fint på vej op, men på vej ned fik vi for meget fart på, og min søn var på vej til at slå en forlæns kolbøtte henover mit hoved. Jeg har mine hænder på hans skuldre og får bremset ham, men det bliver jo ret brat. Jeg synes, jeg hører en knæklyd (mit bud er ...

Annonce

... fra ryggen), og han begynder at græde. Jeg tænker, vi begge er blevet lige forskrækkede. Jeg får trøstet ham, og han er tilbage til sit normale, glade selv og brokker sig ikke, når han ligger på hverken mave eller ryg eller når han sidder og står hos os.

Men selvom han ikke virker påvirket af det, og man jo siger, at babyer kan holde til meget, så kan jeg ikke helt slippe knæklyden. Skal jeg bare tage det roligt, nu hvor han virker ok? Eller ville du anbefale at få ham set på af en læge eller lign.?

Med venlig hilsen
C.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Bæresele

En bæresele giver barn og forældre mulighed for at være tæt sammen, hvilket er ideelt især de første måneder, hvor barnet har brug for tæt kontakt og man også gerne vil have hænderne fri til at lave praktiske ting en gang imellem.

I starten bruges selen kun kortvarigt. Et barn har brug for afveksling, nogle gange vil det have ro og være i fred, andre gange har det behov for varme og nær kropskontakt.

Indtil barnet kan holde hovedet selv, er det vigtigt, at...

Læs mere i Babylex

Udstyr til nyfødt - tjekliste

Når du er gravid og første gang besøger en babyudstyrsforretning, så kan du blive helt svimmel over alt det udstyr du kan købe. Tænk fremad når du skal vælge - meget babyudstyr er dyrt og bruges kun i kort tid. Derfor kan visse ting med fordel købes brugt, eller måske kan I låne eller arve. Det kan godt betale sig.

En tjekliste over babyudstyr, som kan være godt have have klar før fødslen:

- Autostol - nødvendigt, hvis I skal fragte baby i bil fra sygehuset og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når man læser din brevkasse får man indtryk af at mødre har lettere ved at betro sig til dig via brevkassen, samt at du ligesom kan noget i forhold til at "ramme" plet i forhold til, hvad det er folk har behov for.

For mit vedkommende har dine svar kunne give mig noget andet og mere værdifuldt i forhold til min rolle som mor som mine egne sundhedsplejersker (jeg har haft en 4 - 5 stykker) ikke har kunne give mig.

Tak fra en taknemmelig mor