Svar: Lidt for vild tumling
27. november 2020
Alder:
4 mdr.
Kære C.
Tak for dit brev :)
Hvor er det dejligt, at du tumler så meget med din dreng - det skal du endelig blive ved med, det er vigtigt for hans udvikling :)
Du har naturligivs ret i, at det ikke lyder så godt med en "knæklyd". Det var godt, at du fik ham bremset, så han ikke faldt og slog f.eks. hovedet, men den knæklyd du har hørt kan naturligt bekymre.. du skriver dog, at han efterfølgende har været sit normale selv, han er glad og brokker sig ikke, hverken når han ligger på maven, ryggen eller sidder eller står hos jer. Det lyder således ikke om om, at der skulle være sket noget, havde han fået f.eks. en skævvridning i et led, så ville jeg formode, at han ville være ked af det eller vise en eller anden form for symptom, og det gør han ikke.
Jeg synes dog, at tvivlen bør komme ham til gode, og derfor kan du sagtens ringe til jeres læge og drøfte det med ham eller hende. Du kan også tale med egen læge om, hvorvidt det vil være relevant at få jeres dreng set af en osteopat eller kiropraktor.
Er du urolig, så har jeg den holdning, at det er bedre at tjekke en ekstra gang end en gang for lidt :)
Håber du kan bruge dette videre - og fortsæt endelig med at tumle :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske