Brev:
Motorisk og sproglig udvikling 14 måneder
20. september 2020
Alder:
14 mdr.
Motorisk og sproglig udvikling 14 måneder
Kære Helen,
Så må jeg trække lidt på din erfaring igen 😊
Vores søn er nu lige over 14 måneder, han er en meget aktiv dreng, og der er som oftest fuld fart over feltet.
Det der undrer mig er, at jeg aldrig har set ham sidde på knæ og lege, eller i det hele taget sidde på knæ. Han sidder altid på numsen i “halv skrædderstilling”. Jeg ved godt, at man ikke skal sammenligne med andre børn, men jeg kan jo se, at sidde på knæ er en yndet stilling hos langt de fleste på min søns alder (og yngre for den sags skyld).
Han begyndte at kravle, da han var lige over 9 måneder. Dagen efter han blev 1 år, så tog han de første skridt med sin gåvogn. Nu her små 2,5 mdr. senere, så går han ikke uden støtte. Han elsker sin gåvogn (og kan bruge ekstremt meget tid på, at gå med den), og han kan også godt gå, hvis man holder ham i den ene hånd eller i begge hænder, men han gør ikke antræk til, at ville gå selv. Han kan stå uden støtte og klappe samtidig, men helst i sofaen eller i boldbassinet, så han falder ‘blødt’. Han er ved at revne af stolthed, når han står uden støtte 😊
Ydermere siger han ikke rigtig nogle ord endnu. Han pludrer ekstremt meget hver dag, men det tætteste på et ord er “mam”, men det siges ikke nødvendigvis i forbindelse med sult eller mad. Vi taler meget sammen, læser bøger med billeder af dyr etc., så vil mene, at han ikke mangler stimulering.
Hvad tænker du om ovenstående? Er det bare mor, der “ser spøgelser”?
Tak for en god brevkasse.
Venlig hilsen
Lotte