Udvikling og søvn - 3 mdr.

12. maj 2020

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Udvikling og søvn - 3 mdr.

Hej Helen.

Jeg har tidligere skrevet til dig om nedenstående, men har nogle opfølgende spørgsmål og informationer.

Vores dreng er, som før skrevet, 3 mdr. i dag, 64 cm og 6,8 kg. Han bliver ammet fuldt.

Søvn: vores dreng sover utrolig uroligt om natten (hovedet skifter fra side til side, armene vifter op og ned, benene tages op og ned), men han ligger med lukkede øjne - dog åbnes de nogle gange. Det hjælper nogle gange at holde hans hænder fast med en hånd, men det kan vi jo ikke gøre hele natten. Han synes ikke længere det er rart med svøb. Han har sådan set ligget så uroligt siden han blev født og jeg er for det første bekymret for om han nogensinde kommer til at sove roligt? Men også om han overhovedet sover under denne her aktivitet og om han får søvn nok? Og god nok søvn?

Er det normalt med så ...

Annonce

... meget aktivitet natten igennem?

Han sover ved siden af os i sengen. Nogen gange tidlig morgen, får han lov at sove i mine arme/skød og så sover han meget mere roligt, men kan vi jo naturligt ikke gøre om natten.

Udvikling: jeg skrev tidligere, at han ikke har fundet sine hænder. Du skrev bl.a. at sutte på sine hænder, som et tegn på at man har fundet sine hænder. Min søn sutter ivrigt på sine hænder, men min bekymring går på, at han ikke rækker ud efter legetøj eller kigger på sine hænder. Hvis han ligger under et aktivitetsstativ dasker han nogle gange efter ophæng, men ikke bevidst (kigger fx væk fra hvad han dasker til tilfældigt med sine hænder og fødder). Skulle han ikke kunne bruge sine hænder mere bevidst nu ift hans alder? Eller er det først senere? Er der grund til bekymring?

Bedste hilsner
Liv

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Lægeundersøgelser baby og børn

I Danmark er det fastlagt ved lov, at alle børn skal tilbydes forebyggende helbredsundersøgelser ved egen læge. Det anbefales at bestille tid hos lægen, når barnet er henholdsvis 5 uger, 3 mdr., 5 mdr., 1 år, 15 mdr., 2 år, 3 år, 4 år, 5 år og 12 år.

Undersøgelserne indeholder også vaccinationer og en samtale med lægen, hvor I taler om barnets trivsel, og om barnet udvikler sig som forventet. Lægen vil måle og veje barnet og her se, om barnet følger sin vækstkurve. Barnets...

Læs mere i Babylex

Gylp

Når barnet spiser, sluger det ofte lidt luft, eller kommer til at spise for meget eller for hurtigt. Det resulterer i, at barnet ofte gylper efter et måltid, og det er helt normalt. Ofte er det, når barnet bøvser, at der kommer lidt mælk med op.

Hvis dit barn får flaske, kan du forsøge med en anden type flaskesut. Hvis hullet er for stort, så løber mælken for hurtigt. Du kan også forsøge at ændre spisestillingen, så dit barn sidder mere lodret, når det får mad.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak igen for dine svar, jeg bliver så meget klogere :-).

Du rammer så præcist!

Glad påske til dig :o)

Mor til pige på 2 måneder