Brev:
Udvikling og søvn - 3 mdr.
12. maj 2020
Alder:
3 mdr.
Udvikling og søvn - 3 mdr.
Hej Helen.
Jeg har tidligere skrevet til dig om nedenstående, men har nogle opfølgende spørgsmål og informationer.
Vores dreng er, som før skrevet, 3 mdr. i dag, 64 cm og 6,8 kg. Han bliver ammet fuldt.
Søvn: vores dreng sover utrolig uroligt om natten (hovedet skifter fra side til side, armene vifter op og ned, benene tages op og ned), men han ligger med lukkede øjne - dog åbnes de nogle gange. Det hjælper nogle gange at holde hans hænder fast med en hånd, men det kan vi jo ikke gøre hele natten. Han synes ikke længere det er rart med svøb. Han har sådan set ligget så uroligt siden han blev født og jeg er for det første bekymret for om han nogensinde kommer til at sove roligt? Men også om han overhovedet sover under denne her aktivitet og om han får søvn nok? Og god nok søvn?
Er det normalt med så meget aktivitet natten igennem?
Han sover ved siden af os i sengen. Nogen gange tidlig morgen, får han lov at sove i mine arme/skød og så sover han meget mere roligt, men kan vi jo naturligt ikke gøre om natten.
Udvikling: jeg skrev tidligere, at han ikke har fundet sine hænder. Du skrev bl.a. at sutte på sine hænder, som et tegn på at man har fundet sine hænder. Min søn sutter ivrigt på sine hænder, men min bekymring går på, at han ikke rækker ud efter legetøj eller kigger på sine hænder. Hvis han ligger under et aktivitetsstativ dasker han nogle gange efter ophæng, men ikke bevidst (kigger fx væk fra hvad han dasker til tilfældigt med sine hænder og fødder). Skulle han ikke kunne bruge sine hænder mere bevidst nu ift hans alder? Eller er det først senere? Er der grund til bekymring?
Bedste hilsner
Liv