Brev:
Smiler ikke til fremmede
28. november 2019
Alder:
6 mdr.
Smiler ikke til fremmede
Hej Helen.
Tusinde tak for dit svar på vores sidste brev! Vi har fulgt dine råd, og det har hjulpet gevaldigt! Nu putter vi i barnevognen på 5-15 min, istedet for en time. Det føles som et helt nyt liv.
Vi har dog en anden bekymring om vores søn, som vi gerne vil høre din mening om.
Han smiler ikke ret meget til fremmede. Han kigger på dem med store øjne og åben mund, men virker ikke glad for deres kontakt og smiler ikke. Han vil helst sidde på os, og kan godt blive ked af at komme på legetæppe fx. Når han er sammen med os (mor og far), så smiler og griner han rigtig meget og opsøger rigtig meget kontakt hos os. Her kan han sagtens ligge selv også. Han er nærmest en helt anden dreng når der er fremmede til stede.
Det er kun bedsteforældre (som han ser sjældent, da de bor langt væk) der har fået enkelte små smil fra ham. Det skal nævnes at vi indtil for en mdr tid siden, ikke deltog i mødregruppe eller havde ret mange gæster (vi har stået i flytte-kaos, som har optaget os), men nu er overskuddet til det sociale igen, og vi har haft en del gæster og jeg har ham med i mødregruppe.
Det er særligt ved mødregruppen jeg har bemærket hans ændrede opførsel, da de andre børn er meget udadvendte og smiler til os allesammen. Ved ikke om det bare er uvant for ham med fremmede? Eller om han bare er genert? Eller om vi skal være bekymrede for ham?
Håber du vil dele dine tanker.
Glæder os til at høre fra dig.