Slyngevugge - fladt baghoved

10. oktober 2022

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Slyngevugge - fladt baghoved

Kære Helen

Vi venter lillebror til februar hvor storebror vil være 17 måneder og vi glæder os, men er også nervøse for hvordan hverdagen skal hænge sammen, der tillader os nok tid og omsorg til begge samtidig med at mor “overlever” og far arbejder meget.

Det var en svært start med min store søn synes jeg. Han sov ok om natten selvom han skulle ammes meget meget tit i mange måneder. Om dagen ville han kom sove i mine arme, hvilket dels betød at jeg brugte 2 måneder med at sidde med ham i sofaen, hvilket gjorde mig deprimeret og vi (mig) desværre ikke fik vendt ham godt, så har nu har er meget fladt baghoved. Jeg synes ellers vi prøvede ar være opmærksomme og holdt os vågne om natten for at sikre hoveder var drejer men ikke godt nok åbenbart. Det har plaget mig og gør mig den dag i dag ked af. Han ...

Annonce

... ville kune sove va 20 min hvis jeg lagde ham fra mig i liften eller babynest

Nu til dilemmaet - vi overvejer en Moon boon slynge vugge. Dels fordi vi hører bekendte have god erfaring men dels for at jeg kan have frie arme til at sove selv og ikke mindst være noget for storebror når han hentes forhåbentlig tidlig fra vuggestue hvor han starter i december. Men vi er nervøse for om lillebror har ordentlig bevægelsesfrihed til at flytte hoved så vi for alt i verden undgå fladt baghoved på lillebror men også frie luftveje. Samtidig må vi have en hverdag der fungerer denne gang.

Hvad er dit råd og erfaringer ? Moon boon er kommer med er noget blandet svar. Man kan købe en afstiver madras men den forstår jeg at man kun må bruge efter 3 måneder og det er jo den vigtigste tid.

Venlig hilsen
Christina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Udstyr til nyfødt - tjekliste

Når du er gravid og første gang besøger en babyudstyrsforretning, så kan du blive helt svimmel over alt det udstyr du kan købe. Tænk fremad når du skal vælge - meget babyudstyr er dyrt og bruges kun i kort tid. Derfor kan visse ting med fordel købes brugt, eller måske kan I låne eller arve. Det kan godt betale sig.

En tjekliste over babyudstyr, som kan være godt have have klar før fødslen:

- Autostol - nødvendigt, hvis I skal fragte baby i bil fra sygehuset og...

Læs mere i Babylex

Natamning

Mælkeproduktionen sker også om natten, og i den første tid efter fødslen er det en rigtig god idé at amme om natten. Faktisk er natamning med til at holde din mælkeproduktion igang, fordi du om natten producerer mere af det mælkestimulerende hormon.

De fleste børn vil i de første måneder have behov for amning om natten, og det er først efter 6 mdr.s alderen, at de fleste børn ernæringsmæssigt ikke længere behøver mælk midt nat. I 6 mdr.s alderen vil barnet kunne spise skemad om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

det er vist på tide at jeg skriver og siger tusind, tusind tak for alle dine råd og vejledninger! Det er jo super dejligt at have en som dig at henvende sig til med alle de spørgsmål der kommer op i forbindelse med at være forældre. Det har været en fantastisk stor hjælp at læse dine svar, ikke kun til mig, men også til andre forældre.

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skulle have gjort uden din brevkasse – bare muligheden for at kunne stille de 'dumme' spørgsmål, er utrolig beroligende, for ikke at nævne at se at der er andre der ude som pusler med de samme problemer som jeg gør.

Så tusind tak for din hjælp!

Bedste hilsner
Mor til pige på 5 måneder