Brev:
Slyngevugge - fladt baghoved
10. oktober 2022
Alder:
0 mdr.
Slyngevugge - fladt baghoved
Kære Helen
Vi venter lillebror til februar hvor storebror vil være 17 måneder og vi glæder os, men er også nervøse for hvordan hverdagen skal hænge sammen, der tillader os nok tid og omsorg til begge samtidig med at mor “overlever” og far arbejder meget.
Det var en svært start med min store søn synes jeg. Han sov ok om natten selvom han skulle ammes meget meget tit i mange måneder. Om dagen ville han kom sove i mine arme, hvilket dels betød at jeg brugte 2 måneder med at sidde med ham i sofaen, hvilket gjorde mig deprimeret og vi (mig) desværre ikke fik vendt ham godt, så har nu har er meget fladt baghoved. Jeg synes ellers vi prøvede ar være opmærksomme og holdt os vågne om natten for at sikre hoveder var drejer men ikke godt nok åbenbart. Det har plaget mig og gør mig den dag i dag ked af. Han ville kune sove va 20 min hvis jeg lagde ham fra mig i liften eller babynest
Nu til dilemmaet - vi overvejer en Moon boon slynge vugge. Dels fordi vi hører bekendte have god erfaring men dels for at jeg kan have frie arme til at sove selv og ikke mindst være noget for storebror når han hentes forhåbentlig tidlig fra vuggestue hvor han starter i december. Men vi er nervøse for om lillebror har ordentlig bevægelsesfrihed til at flytte hoved så vi for alt i verden undgå fladt baghoved på lillebror men også frie luftveje. Samtidig må vi have en hverdag der fungerer denne gang.
Hvad er dit råd og erfaringer ? Moon boon er kommer med er noget blandet svar. Man kan købe en afstiver madras men den forstår jeg at man kun må bruge efter 3 måneder og det er jo den vigtigste tid.
Venlig hilsen
Christina