Brev:
Desinfektion af legetøj
26. maj 2022
Alder:
7 mdr.
Desinfektion af legetøj
Kære Helen
Jeg har forsøgt at google mig frem, men har ikke fundet svaret. Jeg håber, at du kan hjælpe :).
Vi modtager løbende brugt legetøj af plastik og af træ, og jeg vil gerne desinficere det, inden jeg giver det til min dreng, som stadig putter alt i munden.
Almindelig desinfektion indeholder kemi, så jeg er ikke helt tryg ved at desinficere legetøjet med diverse desinfektionssprays osv., når alt kommer i munden. I Italien anvender man gerne eddike til desinfektion (blandet op med vand 1:1), som jeg er rolig med, at han er i kontakt med, men jeg læser mig frem til (via uofficielle kilder), at det kun slår få bakterier ihjel, og det derfor er tvivlsomt som desinfektionsmiddel.
Noget legetøj kan nedsænkes i sæbevand, andet kan ikke, da vandet kan komme ind i revner og samlinger.
Hvad vil du anbefale?
Bedste hilsner
Lucas mor